حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
نشست هم اندیشی طرح پیوند مسجد و مدرسه در شهرستان بشاگرد
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
شناسه : 5388
بازدید 166
12
جلسه نشست هم اندیشی طرح پیوند مسجد و مدرسه با حضور سرپرست تبلیغات اسلامی ، دبیر امربه معروف ونهی از منکر و جمعی از معاونین پرورشی شهرستان بشاگرد برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : علیرضا زارعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی بشاگرد، حجت الاسلام علی لیاقت سرپرست تبلیغات اسلامی، در نشست هم اندیشی طرح پیوند مسجد و مدرسه که یکشنبه نهم آبانماه در دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد با اشاره به تعامل دو سویه مساجد و مدارس گفت: تعامل دو سویه مساجد و مدارس سبب می شود که از تمام امتیازات و امکانات هر دو محل برای ارتقاء سطح آموزش و پرورش دانش‌آموزان آینده‌ ساز کشور استفاده کرد.

وی افزود: استفاده از دانش آموزان برای کرسی های قرآنی مساجد محل خود، فضا و زمینه‌ای را ایجاد می سازد تا دانش آموزان با اعتماد به نفس بیشتر در فضاهای عمومی تر و مراسمات بزرگتر به ایفای نقش‌های مهم در جامعه بپردازد.

حجت الاسلام لیاقت ، با بیان اینکه نقش مسجد در تربیت اجتماعی نوجوانان  بسیار مهم است،اظهارداشت: مسجد جایی است که بر خلاف مدرسه منوط به گذارندن سال تحصیلی در سه یا چهار سال نیست بلکه مسجد می‌تواند فضایی باشد که یک فرد از کودکی تا میانسالی و حتی پیری در آنجا تربیت شود و سهمی را در آنجا داشته باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: حضور مدیران ومعلمان در نماز جماعت مدرسه و نماز مسجد در کنار دانش آموزان عامل بسیار مهمی در جذب دانش آموزان به نماز و مسجد می باشد.

در ادامه حسین روشن رای معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بشاگرد، با اشاره به اینکه باید تمام کارکردهای مساجد را به مدرسه بیاوریم و بلعکس بیان کرد: هر کدام از ما باید تا جایی که می توانیم قدمی را برای آبادی خانه های خدا برداریم و با بهره گیری از ظرفیت های تربیتی مدرسه و مسجد توشه ای را برای آخرت خود مهیا کنیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.