حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
لبیک روحانیون خراسان‌شمالی به مطالبه رهبر ‌معظم‌انقلاب
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
شناسه : 2024
بازدید 111
5
باهدف اوج‌گیری خدمت‌رسانی مساجد انجام شد؛ روحانیون خراسان شمالی باهدف اوج‌گیری خدمت‌رسانی مساجد در نهضت مواسات و در قالب «مهرواره اوج» به مطالبه رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی در نشست مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اوج‌گیری خدمت‌رسانی مساجد در نهضت مواسات اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام تاکنون با داشتن کارکردهای گوناگون، موجبات توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی را مهیا ساخته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازشناسی نقش مسجد و امام جماعت آن، می‌تواند موجب غنای فرهنگ اسلامی را در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، عبادی و اجتماعی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در زمان حضرت رسول (ص) یکی از مهم‌ترین نقش‌های مسجد این بود که آن حضرت مقدمات فکری و بسیج عمومی مسلمانان را به‌منظور جهاد با کفار در آنجا تدارک می‌دید که عیناً همین نقش در جریان نهضت روحانیون شیعه به رهبری امام خمینی (ره)، در سال ۱۳۴۲ و پس‌ازآن در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مشاهده شد.

وی تصریح کرد: در ایام کروناکه بسیاری از معضلات و مشکلات معیشتی به مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد تحمیل شد، روحانیون با همراهی فعالان مذهبی به کانون مردمی برای امدادرسانی شد و نقش بسیار مؤثری برای پیشگیری بیماری کرونا و خدمت به محرومان را ایفا کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره اوج‌گیری نهضت مواسات با موضوع مساجد یک ضرورت ایجاب ناپذیر است و لازم است در لبیک به ندای مقام معظم رهبری، حرکتی عظیم و مردمی با موضوع مساجد شکل بگیرد.

وی افزود: مهرواره اوج را با شعار ارتقای خدمت‌رسانی مساجد با موضوع امام مسجد و محله طراحی و عملیاتی شده است و روحانیون استان خراسان شمالی در این راستا اقدامات بسیار مناسبی انجام داده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مهرواره تمرکز جدی بر مسجد محوری و امام محوری است و همسران امامان محلات با عنوان شریکه الامام به نحو فعال و مؤثر در این فرایند نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی در پایان افزود: کارآفرینی و اشتغال، سلامت، خیریه و بسته‌های معیشتی، آموزش، خانواده، مناجات و دعا و استغفار، آرامش روانی، تربیت نیرو و… ازجمله محورهای مهم فعالیت مساجد است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.