حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
عزاداری مردم ولایتمدار ابوموسی در ایام عاشورای اباعبدالله الحسین(ع)
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
شناسه : 18327
بازدید 45
9
عزاداری عاشورای حسینی در ابوموسی همزمان با روز عاشورا، دسته جات عزاداران حسینی در شهر ابوموسی به خیابانهای این شهر آمدند و در رثای سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان؛ مردم عزادار ابوموسی در دهمین روز ماه حزن و ماتم با برگزاری آئین‌ها و مراسم‌های عزاداری به خاندان عصمت و طهارت ابراز ارادت کردند و در غم شهادت پسر فاطمه(س) به سر و سینه زدند.
هیئت‌های مختلف مذهبی با برگزاری مراسم عزای حسینی به محل اجتماع بزرگ مردم عزادار ابوموسی واقع در مسجد جامع این شهرستان رسیدند و نقطه اوج ارادت به امام حسین(ع) و کربلاییان را با جمعیت انبوه نشان دادند.
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: روز عاشورا روز شکوه عزاداری برای حضرت اباعبدالله علیه السلام است و این شکوه در حضور مردم در دسته های عزاداری به نمایش در می آید.
وی افزود: البته این حضور همواره همراه با پیام است و این پیام یعنی ما مردم همیشه پای کار امام حسین علیه السلام هستیم و پس از گذشت 1380 سال از واقعه عاشورا مردم همچنان در سوگ این مصیبت به عزا می نشینند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی خاطرنشان کرد: دشمنان در این روزها مانند گذشته به دنبال خاموش کردن نور الهی هستند و با انواع اقدامات به تصور خود جهان ررا به سمت ظلمت و تاریکی هدایت می کنند اما ایام محرم مانند نوری این ظلمت را می شکافد و جهان را روشن می کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.