حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
سقوط فرهنگی موجب اضمحلال و انحطاط جامعه می شود/ضرورت حضور روحانیت در بدنه جامعه
۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
شناسه : 15676
بازدید 80
5
حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه منظور از سقوط جامعه، سقوط فرهنگی و فضائل اخلاقی جامعه است که اگر این اتفاق ناخوشایند شکل بگیرد آن جامعه به انحطاط نزدیک می شود افزود: شاهد هستیم که این بحران در کشور ما روز به روز در حال افزایش است و نتیجه آن می بینیم فاصله نسلها از لحاظ سنی بین فرزندان و والدین بیشتر و بیشتر می شودکه این زنگ خطری برای کشور است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان؛ حجت الاسلام محمد ملکی مشاور، از اساتید حوزه و دانشگاههای تهران و مبلغین جهادی در بندرعباس اظهار داشت: بزرگترین رکن جامعه، خانواده است و در این ناتوی فرهنگی که به تعبیر مقام معظم رهبری شکل گرفته، بیشترین رکنی که امروزه دچار آسیب شده، بنیان خانواده است چرا که اگر در حوزه روابط زوجین و تربیت فرزند، هر کدام مخدوش و آسیب ببینند؛ قطعا” آن جامعه دچار آفت سنگینی خواهد شد و این آسیب می تواند پیش زمینه های سقوط جامعه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه منظور از سقوط جامعه، سقوط فرهنگی و فضائل اخلاقی جامعه است که اگر این اتفاق ناخوشایند شکل بگیرد آن جامعه به انحطاط نزدیک می شود افزود: شاهد هستیم که این بحران در کشور ما روز به روز در حال افزایش است و نتیجه آن می بینیم فاصله نسلها از لحاظ سنی بین فرزندان و والدین بیشتر و بیشتر می شودکه این زنگ خطری برای کشور است.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به فعالیت گروه جهادی مبلغین در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در بندرعباس تصریح کرد: سعی کردیم برنامه های فرهنگی موثری در بندرعباس و در پرترددترین نقاط شهری، با اقشاری که کمتر با روحانیون ارتباط برقرار می کنند حضور پیدا کنیم و سخنان آنان را بشنویم و از این طریق بتوانیم ارتباط های اقشار مختلف مردمی با جامعه روحانیت بیشتر و بیشتر کنیم.

وی تصریح کرد: طبیعی است، جامعه مذهبی ارتباط با مسجد، هیئت و روحانیون دارند و مشکلی با این قشر نداریم و از نگاه ما جامعه داوطلب نامیده می شوند اما عده ای هستند که قشر خاکستری هستند که متاسفانه نسبت به مسائل شرعی بی توجه هستند و وقتی در اجتماع به مسائلی برخورد می کنند، سوالاتی در اذهان آنها ناخودآگاه تداعی می شود و سعی شده بیشتر روحانیون با این افراد ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام ملکی عنوان داشت : در ایام نوروز و در ساحل شاید به نوعی ارکان شرعی در این مناطق مراعات نمی شود حضور پیدا کردیم و خودمان را در معرض عموم و افرادی که اعتقادی به حجاب و مسائل شرعی ندارند قرار دادیم تا از این طریق بستر گفتگو شکل بگیرد، لذا با این نگاه، پرسش هائی در ذهن مخاطبین شکل می گرفت و ما به سوالات شرعی آنها پاسخ می دادیم و باب گفتگوی صمیمانه ای شکل می گرفت.

وی یادآور شد: وقتی روحانیت خود را در معرض ملاقات عموم، در بازارچه و یا سواحل قرار می دهد مردم احساس بهتری دارند و بیشتر مشتاق می شوند تا خود را به روحانیت نزدیک کنند و سوالات خود را مطرح کنند و استقبال می کنند و این مهم نیاز جامعه امروزی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.