حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
دعوت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به مشارکت در بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
شناسه : 1950
بازدید 176
2
سازمان تبلیغات اسلامی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای، حمایت کامل این سازمان را از دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور اعلام کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در این بیانیه با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها در کنار مسئله اقتصاد، از فرهنگ به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی کشور یاد کرده‌اند گفت: تأکید رهبری بر این موضوع در دیدار نمایندگان مجلس و هیئت دولت، خطاب قرار دادن مسئولین کشور به‌همراه اضافه کردن رسانه در کنار فرهنگ و تصریح به لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور، بار معنایی خاصی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این بیانیه با تأکید بر اهمیت و درعین‌حال مظلومیت فرهنگ در کشور، آشفتگی اوضاع حکمرانی عرصه‌ فرهنگ و عدم توجه به گره‌گشایی و کار راه‌انداز بودن فرهنگ در اقتصاد، سیاست، مناسبات اجتماعی و… افزود: در این سه سال خدمت در سازمان تبلیغات اسلامی در کنار بحث، حرف و تلاش برای زنده کردن این دغدغه‌ها در مسئولین و متولیان امر، سمت‌وسوی اغلب عناصر و مجموعه‌های مرتبط در سازمان تبلیغات اسلامی و مأموریت صندلی‌های رسمی و حاکمیتی سازمان در جهت این موضوعات تنظیم ‌شده است.

قمی در این بیانیه علاوه بر اشاره به مسئولیت اولیه مسئولان کشور و تکلیف صریح و علنی تعیین ‌شده از سوی رهبر انقلاب به جنبه دیگری از این ماجرا اشاره و اضافه کرد: از مسئولیت اصحاب فرهنگ و رسانه نمی‌توان چشم پوشید. ما فکر می‌کنیم در یک سازوکار مشارکتی و با استفاده از توان، خبرگی و تجربه پیشکسوتان فرهنگ، هنر و رسانه در کنار آراء و نظرات و دغدغه‌های طیف وسیع جوانان فعال، خلاق، خوش‌فکر و پراثر در این عرصه، می‌توان تمام ظرفیت عقلانیت و خردمندی انقلابی را در بازسازی ساختار فرهنگی کشور به میدان آورد.

وی در این بیانیه، اقدام ارزشمند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دعوت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای ارائه نظرات راهبردی و ایده‌های کاربردی خود در این موضوع را به فال نیک گرفت و اعلام کرد: بنده نیز از همه کنشگران این عرصه از هنرمند، استاد، پژوهشگر، سیاست‌گذار، مدیر و فعال فرهنگی و رسانه‌ای در بخش‌های دولتی، عمومی و مردمی در اقصی نقاط کشور، صمیمانه و خالصانه می‌خواهیم از دو منظر آسیب‌شناسانه و فرصت‌محور و رو به آینده و با طرح مباحث برخاسته از اندیشه و حکمت و با اتکاء به عقلانیت انقلابی، به این کار جمعی بپیوندند و در به سرانجام رسیدن آن مشارکت کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بیانیه خود افزود: «در کنار این دعوت و در همین راستا، اولین و اصلی‌ترین مأموریت مرکز بررسی‌های راهبردی فرهنگ را ارائه یک معماری و طرح کلان برای بازسازی ساختار فرهنگ و رسانه در کشور مبتنی بر یک شبکه عقلانیت و با ایجاد سازوکار مشارکت جمعی و امکان دریافت فعالانه نظرات، ایده‌ها و طرح‌های آحاد فعالین این عرصه می‌دانم. از این مرکز می‌خواهم در تعامل وثیق با حرکت آغاز شده توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظرف حداکثر یک ماه، روش و مدل حضور، مشارکت، مباحثه، تضارب آراء، تعمیق مباحث و اثرگذاری را به اطلاع عموم برساند.»

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خواسته تا نظرها و ایده‌های کاربردی خود را برای بازسازی انقلابی فرهنگ به درگاه css@namafar.ir یا به نشانی تهران، میدان بهارستان، خیابان کمال الملک، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبقه دوم، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ارسال کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.