حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2672×
بودجه فرهنگی استان هرمزگان افزایش یابد
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
شناسه : 4515
بازدید 173
14
به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی: حجت الاسلام انصاری راد تاکید کرد: بودجه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به طرح و برنامه های این اداره کل اندک است و لازم است جهشی در تخصیص بودجه فصل پنجم صورت گیرد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در دیدار با استاندار به مشکلات عدیده حوزه فرهنگی استان اشاره داشت و اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از محصول حوزه علمیه بهره می گیرد به عبارتی از ظرفیت روحانیونی که در حوزه علمیه تعلیم و تربیت می یابند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و رفع و کاهش آسیب های اجتماعی استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رشد و توسعه حرکت دینی و فرهنگی در استان نیازمند تقویت زیرساخت ها هستیم، افزود: بخشی از این زیرساخت ها به دلیل کمبود اعتبارات در اودار گذشته، آن طور که باید و شاید رشد نیافته و درخصوص احداث خانه های عالم جهت استقرار روحانی در مناطق روستایی، نیازمند احداث این خانه ها در روستاها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: حدود 300 باب خانه عالم در سراسر استان احداث شده در حالی که 1400 مسجد در استان هرمزگان بنا شده است.

حجت الاسلام انصاری راد ادامه داد: اعتبارات لازم برای احداث این خانه عالم، بخشی از محل اعتبارات دولتی، بخش دیگر از کمک سپاه و کمک های مردمی تامین است.

وی افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته اعتبار ۱۰خانه عالم تخصیص داده می شد انتظار می رود این دولت اهتمام بیشتری نسبت به ساخت خانه های عالم داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بر ضرورت رشد و توسعه فعالیت های قرآنی در استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 358 مراکز قرآنی در سطح استان هرمزگان راه اندازی و تاسیس شده است که می بایست این آمار نسبت به تعداد و جمعیت روستاهای هرمزگان در بازه زمانی کوتاه مدت افزایش یابد.

انصاری راد همچنین به فعالیت های تشکل های دینی و تشکیل 1600 هیئت مذهبی مجوزدار و دارای شناسنامه در سطح استان هرمزگان خبر داد و گفت: از آنجایی که این هیئت ها دارای طرح و برنامه هستند و در حوزه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و … فعالیت دارند نیاز است کمک هایی به آنان معطوف شوند.

وی گفت: اردوگاه آموزشی، فرهنگی و تفریحی هماگ در یکی از روستاهای خوش آب و هوای استان در سال 76 احداث شده است که در حال حاضر نیازمند تعمیر، تجهیزات و .. است و برای توسعه آن نیازمند نگاه ویژه استاندار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: بودجه فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نسبت به طرح و برنامه های این اداره کل اندک است و لازم است جهشی در تخصیص بودجه فصل پنجم صورت گیرد. پیش از شروع شیوع ویروس کرونا، بیش از 3500 مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان اعزام می شد اما به دلیل عدم افزایش بودجه فرهنگی، آمار اعزام مبلغ کاهش یافت.

انصاری راد بیان داشت: علاوه بر کاهش آمار اعزام مبلغان، برای کاهش و رفع مشکلات روحانیون مستقر و طرح هجرت نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی هستیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.