حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
برگزاری مراسم مناجات خوانی در گلزار شهدای بندرعباس
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
شناسه : 22953
بازدید 46
1
مراسم مناجات خوانی از ابتدای ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای بندرعباس آغاز و تا پایان این ماه مبارک ادامه داشت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در ماه میهمانی خدا، ماه دعا و نیایش، ماه رمضان هستیم و ایرانیان همچون دیگر مسلمانان جهان با انجام برنامه‌های ویژه مذهبی به میهمانی این ماه رفته‌اند. آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در فهرست میراث معنوی ایران ثبت شده و نشان از اهمیت این فرهنگ در میان ایرانیان دارد.

تأکید بر خواندن مناجات‌ و ادعیه در ماه مبارک رمضان گواه برا ین است که این حرف‌ها در این ماه گفتنی و شنیدنی‌تر است و در نفوس مردم نفوذ می‌کند.

درخصوص اهمیت مناجات‌ها و ادعیه ماه مبارک رمضان باید گفت که این ادعیه در ژمعرفت‌شناسی، توحید، معادشناسی و سلوک بندگی بسیار مؤثر است، باید سعی کنیم در این ایام انس ویژه‌ای با ادعیه بگیریم و از این طریق از آلودگی‌ها دوری کرده و به خداوند تقرب جوییم.

وقتی دعا و نیایش در ایامی چون ماه مبارک رمضان به صورت دسته جمعی در جامعه قرائت شود، توجه خداوند متعال به این جمع افزون شده و به استناد آیات قرآن برکات الهی بیش از پیش به مردم نازل می‌شود.

لذا، اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، مراسم مناجات خوانی را با هدف ترویج فرهنگ مناجات خوانی که در استان هرمزگان کم‌رنگ بوده و هست را همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان در استان، آغاز کرده است.

این مراسم با دعوت از مداحان و مناجات خوانان شاخص کشوری هر شب با حضور مردم مؤمن و خواجوی استان هرمزگان، با قرائت دعای ابو حمزه درحال برگزاری است که امید است این مراسم، به الگویی برای سایر مساجد و هیأت‌های مذهبی استان هرمزگان تبدیل شود.

در مراسم مناجات خوانی، از سه مداح کشوری، (حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی از مناجات خوانان بیت رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم‌پور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید رسول نریمانی) دعوت به عمل آمد.

مداحان و مناجات خوانان شاخص کشوری علاوه بر حضور در گلزاری شهدای بندرعباس، در مهدیه هیأت رزمندگان و همچنین شهرستان میناب و بندرلنگه نیز حضور یافتند و این مراسم طی سه دهه یعنی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.