حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
برگزاری دوره تدبر در قرآن کریم در بندرلنگه
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
شناسه : 22605
بازدید 29
2
دوره تدبر در قرآن کریم و ایجاد انس مداوم متدبرانه میان قرآن آموز و قرآن کریم در شهرستان بندرلنگه شد.
ارسال توسط : نویسنده : حسن دریاورز
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه؛ حجت الاسلام علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه با اعلام این خبر افزود: با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: بحمدلله امروز جامعه ما با قرآن مأنوس شده‌اندالبته ما به این قانع نیستیم؛ ما معتقدیم همه آحاد جامعه باید با قرآن ارتباط برقرار کنند، بتوانند قرآن را بخوانند، بتوانند قرآن را بفهمند، بتوانند در قرآن تدبر کنند آنچه ما را به حقایق نورانی می‌رساند تدبر در قرآن است” خاطر نشان ساخت: به همین منظور جلسه آموزش تدبر در قرآن در مدرسه دینی سلطان العلماء بندرلنگه برگزار شد.

در ادامه حجت الاسلام سیدحسینی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان که بعنوان استاد جلسه در کارگاه آموزشی تدبر در قرآن ویژه روحانیون و مبلغین اهل سنت و شیعه اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که خداوند به انسان ارزانی داشته آرامش است و هر آنچه که خداوند حرام کرده باید از آن دوری کرد چرا که آرامش انسان را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه اسلام خوبی‌ها را بر بندگان واجب کرده است، افزود: زندگی فراز و فرود زیادی دارد و باید به خداوند توکل کرد تا در فراز و نشیب‌ها به راحتی عبور کنیم.

سید حسینی با اشاره به اینکه نظام تربیتی دارای مولفه‌هایی است که مبانی فرهنگی یکی از آنها است، اعلام کرد: در انجام کار فرهنگی توجه به مبانی فرهنگی و ریشه و اساس کار مهم است چرا که هر مکتبی مبتنی بر شناخت و باورهای خود به مبانی‌هایی معتقد است که زیربنای تمامی کارهای آنها است.

حجت‌الاسلام سیدحسینی خاطرنشان کرد: اصول، تاکتیک و تکنیک و اهداف نیز از دیگر مؤلفه‌های نظام تربیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان به اصول مبتنی بر مبانی اسلامی پرداخت و گفت: دین محوری، انسان‌مداری، زمان‌شناسی و بهره‌گیری از زمان سه اصل اصلی مبتنی بر مبانی اسلامی است که برای رسیدن به اهداف ترسیم شده باید رعایت شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.