حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
برگزاری جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق (ع) در بشاگرد
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
شناسه : 5009
بازدید 117
13
مراسم جشن میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) شهر سردشت بشاگرد برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علیرضا زارعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی بشاگرد، همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم جشن سراسر نور پیامبراسلام و رئیس فقه تشیع امام صادق(ع) با حضور سرپرست تبلیغات اسلامی و اقشار مختلف مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) وبا همکاری هیئت عشاق الحسین(ع) محله گلستان شهر سردشت برگزار شد.

حجت الاسلام علی لیاقت سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان بشاگرد و سخنران مراسم، به تبیین فضایل و سیره رسول خاتم پرداخت و گفت: یکی  از فضایل پیامبر اکرم (ص) و مزایای وی بر سایر انبیاء، خاتمیت او است که از اوصافی است که فقط به آن حضرت اختصاص دارد و برخی از علمای اسلامی، پیامبر خاتم (ص) را چنین تعریف کرده اند: «الخاتم من ختم المراتب باسرها» یعنی پیامبری که جمیع مراتب را طی کرده است، در این تعریف خاتمیت پیامبر اسلام (ص)، نه تنها به دلیل این است که آخرین پیامبر است؛ بلکه به این مفهوم است که آنچه بشر باید از طریق وحی دریابد، دریافته و تمام مراحل به پایان رسیده است.

در ادامه حجت الاسلام لیاقت، به فضایل و مناقب امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) نیز مانند اجدادشان اسوه ،تقوا و اخلاق و از خاندانی است که شیوه و روش آنان عفو و گذشت می باشد واگر از کسی خطایی سر می زد یا به ایشان بدی می کرد با کمال رأفت و مهربانی از خطاهای او می گذشت واشتباه او را نادیده می گرفت.

وی اظهار داشت: ایشان در تمامی عصرها همواره نه تنها معلم شیعیان بلکه تمامی افراد بوده اند،شخصیت ایشان به گونه ای بود که افراد می توانستند در زمینه های مختلف از آن بهره ببرند.

از دیگر برنامه های جشن میلاد پیامبر(ص) درشهرستان بشاگرد مدیحه سرایی و مولودی خوانی ، برگزاری مسابقه وهمچنین به افرادی با نامهای محمد، احمد، جعفر و صادق جوایزی اهداء شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.