حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
امام سجاد علیه السلام تبیین کننده نهضت عاشورا بود
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۸
شناسه : 18507
بازدید 94
9
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی : امام سجاد علیه السلام تبیین کننده نهضت عاشورا و مکتب امام حسین علیه السلام بود.
پ
پ

به گزارش روایط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: مسئله جهاد تبیین در همه امور مسئله بسیار مهمی است اگر ما در بسیاری از امور به این امر اهمیت بدهیم بسیاری از شبهات و مشکلات بروز نخواهد کرد.
وی افزود: اگر ما در بزنگاه های حوادث تاریخی جستجو کنیم می بینیم که خیلی از امور اگر در تبیین آنها تلاش می شد شاید مشلاتی که امروز در جهان وجود دارد، ظهور و بروز پیدا نمی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: یکی از بزنگاه های تاریخی و حوادث مهم در تاریخ اسلام شهادت امام حسین علیه السلام و نهضت عاشورا بود و اگر نبود اقدامات و سخنان امام سجاد علیه السلام شاید امروز این حادثه تاثیرگذار به نفع حکومت جور بنی امیه خاتمه پیدا می کرد.
وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام تبیین کننده نهضت عاشورا بود و با سخنان موثر خود نگذاشت جای شهید و جلاد در تاریخ عوض شود وگرنه هدف یزید و حکومت فاسد او همین بود که امام حسین علیه السلام را خارج شده ازدین معرفی کند.
حجت الاسلام و المسلمین علیه السلام خاطر نشان کرد: پیروزی خون بر شمشیر در شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش به ثمر نمی نشست اگر جهاد تبیین امام سجاد علیه السلام نبود شاید در بسیاری از اذهان این باشد که امام سجاد علیه السلام فردی بیمار بود اما نقش مهم امام سجاد جهاد با شمشیر نبود بلکه جهاد تبیین بود تا این قیام به ثمر بنشیند و خون های به ناحق ریخته شهدای کربلا پایمال هوی و هوس یزیدیان نشود.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی با اشاره به سخنان رهبری و تاکید ایشان به جهاد تبیین بیان داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید فراوان بر موضوع جهاد تبیین دارد به همین دلیل است که کسی نتواند از یک موضوع سوءاستفاده کند و هرطور که بخواهد مسائل را تحلیل کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.