حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
آشفتگی‌های حوزه فرهنگ، نیاز به بازسازی انقلابی دارد
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
شناسه : 2240
بازدید 106
2
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری: حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، تحول در ساختار فرهنگی کشور را یک ضرورت دانست.
ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، تحول در ساختار فرهنگی کشور را یک ضرورت دانست و گفت: «ما دستگاه‌های فرهنگی متعدد داریم که هرکدامشان ممکن است به ضرورتی تاسیس شده باشند. اما بعد از ۴۰سال و در گام دوم ضروری است این ساختار متعدد و بعضا آشفته حوزه فرهنگ، بازسازی و بازآرایی شود. تعبیر رهبر انقلاب این بود که ساختار فرهنگی کشور بازسازی انقلابی می‌خواهد. البته نباید حرف‌ایشان را فروکاست و به تلفیق دو نهاد تقلیل داد. بلکه باید در لایه فرآیند‌ها، بودجه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها جلوه‌گر باشد. حتی در جا‌هایی باید رویکرد‌های کلان تغییر کند.»

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تاکید کرد: «ما آشفتگی و شلختگی در دستگاه‌های فرهنگی داریم و در فعالیت‌های فرهنگی دستگاه‌هایی که غیر فرهنگی شمرده می‌شوند نیز این موضوع نمود دارد.»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: «برای اینکه فرهنگ با پیچیدگی‌هایی که دارد پیش برود، باید توان دستگاه‌های مختلف به هم پیوندبخورد. این‌ها باید در نقشه و ساختار جامع تدوین شود. رهبر انقلاب هم این موضوع را مطرح کرده‌اند و شورای عالی فرهنگی نسبت به این موضوع دغدغه نشان داده است. وزیر فرهنگ و ارشاد در این موضوع پرچمی برداشته است و همه کاملا همراه و همسو حرکت خواهند کرد. وقت آن رسیده که یک بازسازی و بازآرایی در ساختار فرهنگی انجام شود؛ آن هم یک بازسازی انقلابی.»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.