حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2673×
برگزاری مراسم عزاداری محرم؛ مطالبه عمومی است
۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۳:۳۳
شناسه : 551
بازدید 219
14
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: باید برای برگزاری مراسم محرم تمهیدات لازم را درنظر بگیریم چراکه جریانات دینی و دستگاه‌های فرهنگی مصمم هستند با حفظ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مجالس دینی برگزار شود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در جلسه هماهنگی مراسم عزاداری و تعزیه خوانی ماه محرم ۱۴۴۲ با اشاره به چگونگی برگزاری مجالس عزاداری در ماه محرم امسال اظهار کرد: تا این لحظه، هیچ تصمیم جامعی از سوی ستاد مرکزی به استان‌ها ابلاغ نشده و اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز منتظر ابلاغ از مرکز است که طبق ابلاغیه عمل و با توجه به شرایط کرونایی، تمهیدات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: هیئات مذهبی و انجمن‌های تعزیه خوانی استان هرمزگان از هم اکنون باید آمادگی‌های لازم برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر همراه با حفظ کامل پروتکل‌های بهداشتی و رعایت شیوه‌نامه‌ها راداشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر از مطالبات عمومی است، تصریح کرد: در این خصوص باید تمهیدات لازم را درنظر بگیریم چراکه جریانات دینی و دستگاه‌های فرهنگی مصمم هستند با حفظ رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مجالس دینی برگزار شود.

انصاری راد ادامه داد: تصمیمات ستاد مقابله با کرونا با تصمیمات حوزه فرهنگ دینی جهت بزرگداشت ایام محرم و صفر مغایرت نخواهد داشت.

وی متون نسخه‌های تعزیه خوانی موجود را یکی از دغدغه‌های جدی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان خواند و تاکید کرد: باید ورود جدی، تخصصی و علمی به اصلاح نسخ تعزیه خوانی در سطح استان پیدا کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه درخصوص تعزیه خوانی باید بر روی سه موضوع مهم جدی متمرکز شد، افزود: محتوا و درون مایه به‌عنوان اصل و اساس کار تعزیه خوانی باید مورد توجه قرار گیرد.

انصاری راد در ادامه با تاکید بر اینکه محتوای تعزیه باید مستند، سالم و متقن باشد، تاکید کرد: مقاتل گوناگون باید مورد بررسی قرار گیرد و موارد ابهام و مشکل آفرین را با سایر مقاتل موجود تطبیق داد و به یک جمع‌بندی مناسب رسید.

انصاری راد، قالب شعری را دومین موضوعی خواند که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد و گفت: در برخی موارد ضروری است تا برای اصلاح این قالب‌ها ورود کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.