حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
قیام حضرت مهدی (عج) امری قطعی و تردید ناپذیر است
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۳۳
شناسه : 4439
بازدید 278
10
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) به بیان مطالبی درخصوص مساله‌ی امامت و مهدویت پرداخت .
ارسال توسط : نویسنده : سید نعمت اله زندوی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان، سید نعمت اله زندوی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)به بیان مطالبی درخصوص مساله‌ی امامت و مهدویت پرداختوگفت: پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام، فرزند بزرگوارشان حضرت بقیة‌الله‌الاعظم امام مهدی(عج)، سکاندار جامعه اسلامی شدند. حضرت ولی عصر از آن زمان و به فرمان پروردگار در پس پرده غیبت قرار گرفتند تا روزی که به اذن خداوند ظهور کنند و هستی را از عدل و داد پر کنند.
وی بااشاره به سند معتبراز عارف بزرگ محیی الدین ابن عربی در کتاب «الفتوحات المکیه» درخصوص ظهور آن حضرت گفت:قیام مهدی امری قطعی و تردید ناپذیر است، اما او تنها زمانی قیام می‌کند که زمین از ظلم و جور پر شده باشد؛ تا بعد از آن زمین را از عدالت و برابری آکنده سازد؛ و اگر از [عمر] دنیا تنها یک روز باقی مانده باشد خداوند متعال آن روز را چنان طولانی می‌سازد که آن خلیفه قیام کند.»

کارشناسی فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان  اظهار داشت: مهمترین مناسبت درباره امام زمان (عج) در طول سال، نهم ربیع الاول است که مصادف با آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است و حتی  می توان این روز را  نیمه شعبان هم  مهمتر قلمداد کردچون نیمه شعبان میلاد آن حضرت است ولی زمانی که امام حسن عسکری (ع) به شهادت می رسد، امام زمان (عج) سکان امامت را به دست می گیرند.
وی بر ضرورت تقویت معرفت و بینش برای مواجه شدن با شبهات تاکید کرد وگفت، یکی از آثار وبرکات برجسته کردن نهم ربیع الاول بع عنوان شکر گزاری وتجدید عهد با امام زمان (عج) به حاشیه راندن انحراف است

وی در ادامه با اشاره به شبهات مطرح شده در فضای مجازی در زمینه امامت منجی بشریت گفت: امروز عصر شبهه و کار برخی از مجموعه ها فقط تولید شبهه است. وجود این شبهات وظیفه عالمان و مبلغین دین را سنگین تر می کند که بتوانند پاسخگوی شبهات باشندو آنچه سبب رشد و تاثیر این شبهات می شود، ضعف معرفت و بینش افراد است. واگر روی معرفت افراد کار شود، این شبهه ها اثری نخواهد داشت؛ همچنان که وقتی زلزله رخ می دهد، خانه های سست فرو می ریزد و خانه هایی که پایه قوی دارند، آسیبی نمی بیند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.