حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
طرح آمایش میدانی مساجد جاسک
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
شناسه : 7650
بازدید 271
7
در بندرجاسک برگزار شد: آمایش میدانی مساجد شهرستان جاسک با هدف شناسایی، ثبت و اشنایی با مشکلات و کمبودهای این اماکن، انجام شد.
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان؛حجت الاسلام محمد صحرانشین،رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرجاسک،یکشنبه 19 دی ماه جاری از آمایش میدانی مساجد شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این طرح تا کنون 200 مسجد در شهر و روستاهای شهرستان،شناسایی و ثبت شد.

وی ،افزود: یکی از  برنامه‌های مهمی که از ابتدای مهر در دستور کار بنیاد هدایت قرار گرفته و آن را همگام با مهرواره اوج پیش می‌برد، طرح آمایش مساجد است که  قرار شد اطلاعات و آمار کلیه مساجد کشور به صورت دقیق استقراء و ثبت شود.

حجت الاسلام صحرانشین با بیان اینکه در این طرح اطلاعات مهمی از مساجد بدست خواهد آمد، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر شناسایی محل استقراء و امام مسجد،اطلاعاتی نظیرظرفیت ها‌،کمبودهاو نیازمندیهای مساجد، و  برخی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی مربوط به محله یا روستا و برنامه های سالیانه آنها حاصل خواهد شد.

وی افزود: آکاهی از قدمت و سال بناء ، شناسایی بانی،خادم و امام جماعت ، فعال بودن یا نبودن مسجد ، اطلاع از اماکن جانبی مانند کتابخانه، خانه عالم، گلدسته و محراب ،جمعیت نمازگزار و فعالیت های فرهنگی تبلیغی مساجد از عمده اطلاعاتی است که در این طرح ثبت می شود و پس از جمع بندی میتوان برای رفع کمبودها و مشکلات آنها، رایزنی و برنامه ریزی و حمایت کرد و در تهیه اطلس فرهنگی اجتماعی مساجد حایز اهمیت می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.