حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
دوره آموزشی امام شناسی ویژه روحانیون و طلاب پارسیان برگزار شد
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
شناسه : 4150
بازدید 156
8
دوره آموزشی امام شناسی ویژه روحانیون و طلبه ها ی حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان پارسیان برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : سید نعمت اله زندوی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان، دوره آموزشی باموضوع امام شناسی ویژه روحانیون و طلبه ها ی حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان پارسیان برگزار شد.

دراین دوره آموزشی حجت‌الاسلام والمسلمین مجید جعفر پور ازدفتر تبلیغات اسلامی از شهر مقدس قم استاد این دوره مطالبی پیرامون امام شناسی بیان کرد و گفت: از شناخت های لازم، مفید، کاربردی و تعیین کننده، «شناخت امام» است.

وی افزود: در فرهنگ اسلامی و نگاه شیعی، «امامت»، تداوم خط «رسالت» است و «امام» به عنوان وصی و جانشین «پیامبر»، نقش مدیریت جامعه و هدایت مسلمانان و تربیت نفوس مؤمنان و اجرای احکام قرآن و دفاع از اسلام و تبیین خط راستین مکتب و مقابله با تحریف ها و انحراف ها و بدعت ها را بر عهده دارد.

کارشناس دینی اعزامی از تبلیغات اسلامی قم ادامه داد: این که پس از پیامبر، چه کسی باید عهده دار «خلافت» باشد و مردم تکلیف دارند از چه کسی و با کدام شاخصه ها و اوصاف، فرمان برداری کنند، مسئله ای مهم و سرنوشت ساز است. به همین دلیل شناخت چنین کسی لازم است. از این رو در روایات متعدد بر ضرورت «امام شناسی» تأکید شده است. رسول خدا(ص) فرموده است: «من مات و هو لا یعرف امامه مات میتة جاهلیة؛(1) هر کس بمیرد، در حالی که امام خود را نمی شناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.»

حجت الاسلام جعفر پور گفت: بنابراین شناخت امام به عنوان یک تکلیف حتمی و نجات بخش، لازم است و آنان که امام خود را نشناسند و از امام شایسته و بر حق تبعیت نکنند، به گمراهی خواهند افتاد.

وی در ادامه به بحث اختلافی بین اهل سنت با تشیع درمورد خلافت و جانشینی پیامبر اشاره کرد وگفت ، اختلاف اساسی تشیع و تسنن در مساله امامت بعد از پیامبر (ص) اینست که تشیع معتقد است خلافت و امامت ازطرف خداوند انجام می گيرد ولی اهل تسنن نظر خلاف دارند و عنوان می کنند خلافت و امامت بعد از پیامبر مردمی است یعنی هر کس مردم انتخاب ‌کردند بعنوان جانشین ووصی پیامبر(ص) است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.