حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام در پارسیان
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۳
شناسه : 4372
بازدید 149
9
مراسم شب شهادت امام عسکری علیه السلام باحضور اساتید و طلاب حوزه علمیه مهدیه شهرستان پارسیان برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : سید نعمت اله زندوی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی پارسیان، مراسم سوگواری شهادت امام حسن عسکری علیه السلام باحضور اساتید و طلاب حوزه علمیه مهدیه شهرستان در محل حوزه علمیه وبارعایت پروتکل ها ی بهداشتی برگزار شد.

این مراسم حجت الاسلام حسین عبداللهی معاونت تبلیغ حوزه علمیه ضمن تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام درسخنانی به بیان سیره عملی و اخلاقی آن امام همام پرداختند. ایشان مقدمه کلام خود را با طرح یک سوال آغاز کردند که چرا عمر ائمه پایانی کم است و چه دلایلی دارد که این خود چند ویژگی شاخص داراست. اینکه در جامعه اسلامی و حاکمان آن عصر چه برخوردی با امام داشتند که حکومت ها امام را در عسرت وتنگی کامل و شدت عمل قرار می‌دادند

حجت الاسلام عبداللهی استاد حوزه در ادامه به بیان چند انتظار امام عسکری اشاره کردند که به دنبال افزایش ایمان باشید که هرچه ایمان تان بیشتر باشد دیگران و جامعه نیز از آن منتفع خواهند شد.

وی در کلام پایانی خود به حدیث گران سنگی از امام عسکری(ع) اشاره داشتند که حضرت می فرماید خصلتان لیس عوامل شیء اولا الایمان بالله و الثانی نفع الاخوان اگر می خواهیدشیطان در وجودتان نفوذنکند باید وجودتان پر از ایمان به خدا کنید و اینکه به دیگران در همه زمینه هانفع برسانید

سپس حجت‌الاسلام قائدی معاون تهذیب حوزه علمیه و طلبه علی عظیما به مداحی و نوحه سرایی پرداختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.