حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
مهمترین عوامل غیبت شک و تردید نسبت به ولی خدا و امامت است
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۳۲
شناسه : 4461
بازدید 118
11
امام جمعه شهرستان پارسیان امام جمعه پارسیان گفت: مهمترین عوامل غیبت شک و تردید نسبت به ولی خدا و امامت است.
ارسال توسط : نویسنده : سید نعمت اله زندوی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارسیان، مراسم آغاز امامت حضرت مهدی (عج) با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه مهدیه وسخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان برگزار شد. دراین مراسم حجت‌الاسلام بارانی ضمن عرض تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) به بیان مطالبی در خصوص نعمت امامت و مسأله غیبت بیان کرد.
وی گفت : امام عسکری از جهتی غریب ترین امام ما شیعیان است، چنانچه خود آن حضرت در فرمايشی بیان می‌کنند هیچ یک از پدرانم آنگونه که من گرفتار تردید و شک شیعیانم نسبت به خودم شدند نشدند ، و این اشاره دارد به اینک مردم و شیعیان زمان آن حضرت قدر گوهر ولایت را ندانستند و ناسپاسی کردند.
حجت‌الاسلام بارانی در ادامه به مسأله غیبت امام عصر(عج) اشاره کرد و گفت: وقتی جایگاه امامت و ولایت در جامعه مورد شک و تردید قرار می گیردخداوند نعمت ولایت را از جامعه می گیرد چنانکه امام صادق(ع) می فرماید ؛ زمانی که خداوند به سبب شک و تردید به نعمت ولایت بر بندگانش خشم بگیرد مارا از مجاورت آنان دور می‌کند.
وی در ادامه افزود ،از مهم‌ترین عوامل غیبت، شک و تردید در رهبری وولی خدا در جامعه است و غیبت ولی خدا یک اندوه ومصیبت بزرگ است، اینکه امام معصوم غایب باشد یا حاضر نتیجه اعمال و اخلاق ماست ، خداوند نعمت ولی و امامت را به مردم ارزانی داشته و این از الطاف الهی نسبت به ماست.
وی افزود ، نا شکر بودن نسبت به نعمت امامت باعث غيبت امام دوازدهم شیعیان شد، پس جهت زمینه سازی برای ظهور باید اول از خودمان شروع کنیم با تغییر رفتار، کردار و اخلاق، سپس فرهنگ انتظار را با تغییر نگرش رفتاری و اخلاقی که رنگ و بوی خدایی و مهدوی دهد درجامعه نهادینه کنیم تازمینه ظهور مهیا شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.