حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2676×
۹ دی ماه و حضور مردم، باطل السحر فتنه فتنه گران شد
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۸:۲۳
شناسه : 13697
بازدید 34
4
امام جمعه شهرستان بندرلنگه: حجت الاسلام اسماعیل نیا گفت:۹ دی ماه و حضور مردم، باطل السحر فتنه فتنه گران شد.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرلنگه، نماز جمعه ۹ دیماه ۱۴۰۱ به امامت امام جمعه شهرستان بندرلنگه و با حضور پرشور مردم مومن و انقلابی برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه اول به تفسیر آیه شریفه ۱۰۸ سوره یوسف: «قُلْ هَٰذِهِ سَبِيلِي أَدْعُو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلَىٰ بَصِيرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِي ۖ وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»، پرداخت و بیان داشت: از نظر دین اسلام، جامعه اسلامی برای مواجهه با مسائل اجتماعی و سیاسی، دو عنصر مهم لازم دارد: ۱: صبر و استقامت: واستعینوا بالصبر و صلاة. ۲: بصیرت، هوشمندی و تحلیل صحیح وقایع.

وی در ادامه بیان داشت: راههای نجات از فتنه ها عبارت است از: ۱: پناه بردن به خدا ۲: آگاهی و دانایی ۳: تقوا ۴: استقرار ذیل ولایت اولیاء الله. به طور خلاصه راهکار اصلی نجات از فتنه ها [بصیرت] است. قدرت تشخیص حق از باطل و گرفتن موضع مناسب و اقدام به موقع، یعنی بصیرت که لازمه هر مسلمان است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در بخش دیگر از خطبه اول به بیان ترفندهای نخ‌نمای فتنه‌گران در طول تاریخ پرداختند و بیان داشتند: از مهمترین نقشه های فتنه گران بر علیه جامعه اسلامی موارد زیر بوده است: ۱: کشته سازی و خونخواهی دروغین از آن کشته ها مثل صدر اسلام که زمینه کشته شدن برخی از انسان های مشهور را فراهم می کردند و بعد به خونخواهی آنها علیه جامعه اسلامی و امیرالمومنین علیه السلام قیام می نمودند. در حوادث اخیر نیز دشمنان از همین ترفند تکراری استفاده کردند. ۲: استفاده ابزاری از زنان: در طول تاریخ خصوصاً در جنگ احد، امثال هند جگر خوار با عده‌ای از زنان به تحریک مشرکان می پرداختند. در حوادث اخیر نیز انواع بی حیایی ها از سوی عده اندکی از دختران و زنان فریفته شده به توطئه شوم استکبار، به دنبال تحریک جوانان بی اعتقاد یا خام ما بودند. ۳: خشونت: حوادثی مثل عاشورا، واقعه حره، جنایات حجاج بن یوسف و غیره گوشه ای از فتنه های دشمنان اسلام بر علیه جامعه اسلامی بود. در حوادث اخیر نیز با خشونت علیه نیروهای مدافع امنیت و مردم، به دنبال ایجاد رعب و وحشت در دل جامعه بودند. ۴: جنجال آفرینی: قرآن کریم می فرماید کار مشرکان جنجال‌آفرینی بود و مردم را از گوش دادن به آیات قرآن برحذر می‌داشتند. امپراتوری رسانه‌ای دشمن نیز در حوادث اخیر با کتمان حقایق و وارونه نمایی اخبار، اجازه رسیدن حقیقت به گوش مخاطب را نمی داد که البته همه این امور با بصیرت مردم انقلابی به شکست انجامید.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در خطبه دوم بیان داشت: ۹ دی ماه روز بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت است. حضور مردم در ۹ دی ماه ۱۳۸۸ باطل السحر فتنه فتنه‌گران بود. در حوادث اخیر نیز حضور مردم در صحنه، دشمنان و فتنه گران را ناامید کرد. خروش انقلابی مردم ولایتمدار در حوادث اخیر، خاشاک ها را به قعر اقیانوس فرستاده و اغتشاشگران و اربابان آنها را به قعر جهنم خشم ملت ایران خواهند فرستاد.

ایشان در پایان سالروز شهادت سردار سلیمانی و روز جهانی مقاومت را گرامی داشتند و به روح سردار دلها درود و سلام فرستادند و در ادامه بیان داشتند: سردار حاج قاسم سلیمانی مردی از جنس مردم بود، مردی که به واقع سیره اهل بیت علیهم السلام را پیشه خود کرده بود، دشمن فکر کرد با به شهادت رساندن حاج قاسم مانع نشر فرهنگ اصیل اهل بیتی می شود اما نمی دانست که با شهادت او تأثیر گذاری حاج قاسم بیشتر خواهد شد. قاسم هنوز زنده است چون مکتب او زنده است، پیروان او در آسیا، آمریکا، آفریقا و اروپا مسیر او را ادامه خواهند داد و به قاتلان او میگوییم منتظر انتقام سخت باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.