حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
پیشرفت جامعه با سبک زندگی فاطمی تحقق می‌یابد
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
شناسه : 6849
بازدید 73
3
مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی: سعیدی نژاد: اگر سبک زندگی فاطمی را برای مردم تبیین نکرده و در این زمینه فعالیت مستمر نداشته باشیم، جامعه سراغ الگوهای دیگر می‌رود و نگاه‌های تقدس‌گرا به سمت تجمل‌گرای سوق می‌یابد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،« عاطفه سعیدی نژاد» مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست هم‌اندیشی تبلیغ گفتمان‌ساز انقلاب اسلامی با بیان اینکه همواره نگرانی جبهه مذهبی از این موضوع است که در مورد قرآن کریم تفسیر به رأی صورت بگیرد و مانع از برداشت‌های مبتنی بر اقتضائات جامعه از قرآن شود اظهارداشت: این نوع تقدیس و ماواریی نگاه کردن به وجود نازنین ائمه اطهار علیهم السلام و به‌ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها، مانع از بهره‌مندی جامعه اسلامی، به‌خصوص بانوان از سیره این بانوی بی‌نظیر شود.

سعیدی‌نژاد گفت: درمورد شخص پیامبر گرامی اسلام نیز خداوند می‌فرمایند:«و لکم فی رسول الله اسوه حسنه» یعنی وجود گرامی پیامبر به‌عنوان اسوه معرفی شده و ما باید این جنبه را جدی پیگیری کنیم. همچنین از ماجرای حضرت زهرا سلام الله علیها غیر از جریان کوچه، در و دیوار که در فضای تبلیغ سنتی و حتی صدا و سیما پیگیری می‌شود، دیگر جریانی از ابعاد زندگی این بانوی بزرگوار به شکل جدی برای ما معرفی نشده است امروز ما علاوه بر روضه کوچه باید مبلغ سیره حضرت زهرا سلام الله علیها باشیم. اما متأسفانه تبلیغ جدی و فراگیر در مورد سیره خیر کثیر عالم هستی؛ مغفول مانده‌است! روضه‌ای که نشان می‌دهد ما نیامده‌ایم تک تک لحظات زندگی این بزگواران را منشاء تعریف اتفاقات و منشاء تعریف سبک زندگی خود قرار دهیم.

عاطفه سعیدی نژاد با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها یک رهبر تمام عیار اجتماعی به شمار می‌رود اذعان کرد: زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها مصادف است با پر تنش‌ترین و پر حادثه‌ترین دوران تاریخ اسلام و رفتارهای متعدد ایشان در این برهه تاریخ ثبت شده است. از جمله اینکه ایشان در پایان جنگ احد جزء اولین افرادی بودند که همراه خواهر حمزه سیدالشهدا، بر سر پیکر او حضور یافتند و یا به مدت ۴ سال مدیریت اقتصادی فدک را که درآمد سالانه‌اش حدود ۲۴ هزار درهم بود، به عهده داشتند باید به این نکته توجه داشت که یک خانم عزلت نشین و خانه نشین، نمی‌تواند چنین مدیریت اقتصادی داشته باشد.

مدیر اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما حضرت زهرا سلام الله علیها را آنطور که باید معرفی نکردیم و نخواستیم زمینه‌های متعدد تاریخی که شاهدی بر حضور مؤثر ایشان در جریان‌های متعدد اجتماعی بود را نشان دهیم. اگر ما درست به تاریخ نگاه نکنیم و اگر به طور دقیق و کارشناسانه زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها را مطالعه نکنیم و زوایای گوناگون آن‌را برای مردم تبیین و تشریح نکرده و در این زمینه فعالیت گسترده و مستمر نداشته باشیم، جامعه سراغ الگوهای دیگر می‌رود و حتی نگاه‌های تقدس‌گرا را از سبک زندگی فاطمی دور شده و به سمت دنیا پرستی و تجمل‌گرایی سوق می‌یابد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها با توجه به تمام مؤلفه‌هایی که دین اسلام برای حضور و حرکت زنان قائل یک رهبر تمام عیار اجتماعی بودند، است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.