حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
نماز عید فطر در مصلی امام علی (ع) قشم اقامه می‌ شود
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شناسه : 16084
بازدید 49
4
رییس تبلیغات اسلامی قشم: حجت‌الاسلام غلامی گفت: نماز عید سعید فطر امسال فردا شنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ مطابق با اول شوال ۱۴۴۴) در مصلی امام علی (ع) این شهر اقامه می‌ شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت الاسلام احمد غلامی افزود: این نماز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز عید فطر همراه با دعای ندبه و به امامت حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم برگزار می‌ شود.

وی ادامه داد: قاری این مراسم حسن بامس و مکبر نماز عید فطر احمد سرودی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: در حاشیه برپایی نماز عید فطر صندوق‌ های کمیته امداد این شهرستان مرزی آماده دریافت فطریه و کفاره هستند.

حجت الاسلام غلامی بر لزوم پرداخت زکات فطره تاکید کرد و انجام این واجب الهی را گامی در راستای پذیرش عبادات و رفع فقر در میان مسلمانان دانست.

وی از تمامی نمازگزاران خواست ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مُهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وقت نماز عید فطر از اول آفتاب روز عید تا ظهر بوده و مستحب است که مسلمانان بعد از طلوع آفتاب افطار کرده و زکات فطره را پرداخت کنند و بعد نماز عید را بخوانند.

نماز عید فطر ۲ رکعت است که نمازگزار در هر رکعت باید بعد از خواندن حمد و سوره، سه تکبیر بگوید. بهتر آن است که در رکعت اول پنج تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری بگوید به رکوع رود و دو سجده بجا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار تکبیر بگوید و میان هر دو تکبیر یک قنوت بخواند. بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

عید فطر با رویت هلال ماه شوال مشخص می‌ شود و اول آن پایان ماه رمضان است.

آداب و احکام خاصی برای شب و روز عید فطر از جمله احیا، خواندن نماز و دعا، قرائت قرآن، غسل، زیارت امام حسین (ع) و گفتن تکبیرات خاص گفته شده است.

این روز در کشورهای اسلامی، تعطیل رسمی است و مسلمانان در این روز نماز عید فطر را به جماعت برگزار می‌ کنند.

در جزیره زیبای قشم نگین خلیج فارس قشموندان عم از شیعه و اهل سنت طبق آداب و رسوم خود این عید بزرگ را جشن می‌ گیرند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.