حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2684×
مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) در ابوموسی برگزار شد
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
شناسه : 22111
بازدید 45
5
برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم علیه السلام در ابوموسی به مناسبت شب شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری در مسجد جامع و حسینیه های مختلف ابوموسی با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، به مناسبت شب شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مراسم عزاداری و سوگواری در مسجد جامع و حسینیه های مختلف شهرستان ابوموسی با حضور عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.
به همین مناسبت حجت الاسلام و المسلمین حسنی سرپرست تیلغات اسلامی شهرستان ابوموسی در حسینیه سیدالشهدا علیه السلام شهرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی اظهار داشت: امام کاظم (ع) با توجه به شرایط موجود در آغاز امامت خود صلاح ندید دست به اقدام سیاسی جدی بزند و وعلیه دستگاه خلافت اقدام نماید لذا حرکت عظیم فرهنگی پدر بزرگوارش را دنبال کرد وفرهنگ گسترده‌ی اسلامی را با آراء و مجاهدت‌های علمی خود پربارتر ساخت.
حجت الاسلام والمسلمین حسنی افزود: امام کاظم (ع) علی رغم مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی که از ناحیه‌ی سردمداران دنیاطلب بنی عباس برایش پدید آمده بود، ولی موفق شد صد‌ها شاگرد و دانشمند برجسته در زمینه‌های فقه، حدیث، تفسیر، کلام و دیگر رشته‌های علمی تربیت کند.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی خاطر نشان کرد: امام موسی بن جعفر (ع) با علم الهی که داشت، در زمینه‌های گوناگون عقاید، فقه، تفسیر و دیگر مسائل علمی، مرجع پرسش‌های سؤال کنندگان از قشر‌های مختلف قرار می‌گرفت و در برخی از موارد با آنان به احتجاج و گفتگو می‌نشست و در تمامی موارد، سؤال کننده با اعتراف به عجز خویش و قدرت و احاطه‌ی کامل امام (ع)، مناظره وسوال خود را به اتمام می‌رساند.
وی گفت: تلاش روزافزون امام کاظم (ع) به ویژه در بعد فرهنگی و بصیرت افزایی عمومی، دستگاه خلافت را به وحشت انداخت، تا آنجا که حاکمان عباسی که مشابه این مجاهدت فرهنگی وجهاد تبیین را در دوران امام صادق (ع) مدنظر داشتند، تمام تلاش خود را برای محدود کردن فعالیت‌های فرهنگی امام (ع) و فاصله انداختن بین امام وپیروانش، انجام دادند.
حجتالسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: در شرائط کنونی وقتی وضعیت سیاسی و فرهنگی عصر امام کاظم (ع) را مورد بررسی قرارمی دهیم و می بینیم که امام در فضای خفقان و جو اختناق، دست از جهادتبیین و بیان معارف الهی و روشنگری برنداشتند و الان ما به برکت انقلاب بستر مناسبی را برای تبیین گفتمان اسلام و قران پیدا کرده ایم، احساس تکلیف بیشتری پیدا میکنیم که در عرصه کار فرهنگی و روشنگری سیاسی از یگدیکر سبقت بگیریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.