حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
قیام ۱۵ خرداد مردم را به سمت حکومت الله سوق داد
۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
شناسه : 16843
بازدید 97
7
رییس تبلیغات اسلامی قشم: رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: قیام ۱۵ خرداد، مردم را بیدار کرد و آنان را به سمت و سوی حکومت الله سوق داد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی کاظمی رییس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به اتفاقات روز ۱۵ خرداد و چگونگی شکل‌گیری این حماسه‌ای بزرگ اظهار کرد: هر حرکت و قیامی نیاز به مبدأ شروع دارد همان طور که رسالت پیامبر اکرم(ص) حرکت ایشان از مکه به مدینه باعث روز شمار تقویم مسلمانان و همچنین زمینه‌ای برای نمایان شدن راه و هدف اسلام ناب محمدی شد و این هجرت پیامبر (ص) بود که این‌گونه رقم خورد، قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ طلاب ورحانیون نیز باعث شد زمینه و هدف بالاتری نسبت به اهداف انقلاب شکل گیرد و سپس قیام‌های متصل به آن مثل مردم ورامین و تبریز باعث شد این قیام مثل هجرت پیامبر منشا اثر باشد.

وی با توصیف ۱۵ خرداد به عنوان سرفصلی برای تاریخ نهضت انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر نهضتی نیاز به مبدا دارد که مردم و نخبگان آنها را به خود متوجه می‌کند و این مبدا است که در شکیل‌گیری نهضت مهم است. اگر مبدا دنیایی و غیر خدایی باشد نهضت غیرخدایی و دنیایی شکل می‌گیرد ولی اگر نهضت بر مبنای الله و آخرت باشد نهضت خدایی می‌شود لذا حرکت و مبدأ ۱۵ خرداد، مردم را بیدار کرد و آنان را به سمت و سوی حکومت الله سوق داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی کاظمی در ادامه با اشاره به اهمیت تکریم روزی مانند ۱۵ خرداد افزود: چون هرکس برای اصالتش نیاز دارد که به ریشه نگاه کند ریشه و حرکت هر قیامی، مبدا آن است قیام ۱۵ خرداد، ریشه و اصل انقلاب اسلامی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم در پاسخ به این سوال که رژیم سفاک پهلوی چه تصویری از کشتار ۱۵ خرداد ارائه داد؟ تصریح کرد: معمولا حوادث تاثیرگذار به وسیله حکام جور سانسور شدید می‌شود یا به گونه ای خبر را وارونه جلوه می‌دهد که اثر معکوس داشته باشد در جریان عاشورا حکومت اموی و یزید به‌گونه‌‌ای خواستند حرکت امام حسین علیه السلام و یارانش را وارونه جلوه دهند ولی با روشنگری حضرت سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها نقشه آنان نقش برآب شد و مردم فهمیدند که چه حکومت خیانتکاری هست، حرکت‌های انقلاب و به ویژه حرکت ۱۵ خرداد مردمی هم از این گونه موارد هستند، محمدرضا پهلوی، شاه ملعون نیز قصد داشت جنایتش را در روز ۱۵ خرداد مخفی کند ولی با روشنگری علما و قیام مردم ورامین، تبریز و قم به اهدافش نرسید.

وی به تشریح پیام‌های روز ۱۵ خرداد پرداخت و گفت: ۱۵ خرداد یعنی بیدار کردن وجدان‌های خفته که منشا اثر بودند تا دست اهریمنان و مستکبرین را از سر مردم مظلوم قطع کنند و این عمل تا برپایی حکومت عدل جهانی امام زمان(عج) تداوم خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.