حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
غزه، نماد شهر مقاومت است
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
شناسه : 7835
بازدید 61
2
رئیس تبلیغات اسلامی قشم: حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه غزه به عنوان شهر مقاومت مشهور است، گفت: متاسفانه رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه عملیاتی شدن فرودگاه غزه که در ۴۰ کیلومتری این شهر واقع شده است را نداد.
ارسال توسط : نویسنده : هادی جمعه پور
پ
پ

حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم اظهار کرد: نوار باریکه غزه یکی از شهرهای فلسطین است که طول آن ۴۵ کیلومتر و عرض آن بین ۶ تا ۱۱ کیلومتر و مساحت آن نیز بالغ بر ۳۶۵ کیلومتر است. نوار غزه نامش از شهر غزه بعنوان بزرگترین شهر در منطقه نوار غزه گرفته شده است. جمعیت غزه طبق آمار سال ۲۰۰۳ بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که از پر تراکم ترین نقاط جهان به حساب می‌آید. جمعیت غزه تقریبا به طور کامل مسلمان هستند. وقتی از غزه سخن به میان می آید واژه مقاومت و پایداری در اذهان نقش می بندد به عبارتی غزه نماد مقاومت و ایستادگی و پایداری است.

وی با بیان اینکه غزه به عنوان شهر مقاومت مشهور است، افزود: متاسفانه رژیم اشغالگر اسرائیل اجازه عملیاتی شدن فرودگاه غزه که در ۴۰ کیلومتری این شهر واقع شده است را نداد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم گفت: بعد از اینکه تشکل خودگردان در کرانه شکل گرفت بیشترین رأی از آن حماس بود که متاسفانه «محمود عباس» تا امروز به دشمنی خود با غزه ادامه داده و با حماس و جهاد اسلامی به شدت مخالف است. چرا که وی که وابسته به آمریکا و غرب است و هزینه های آن را اسرائیل تأمین می‌کند اما مردم غزه مقاوم و استوار هستند.

غلامی بیان داشت: در طول سالهای مقاومت اعراب در جنگ هایی که بر علیه اسرائیل راه انداختند به شکست اعراب منجر شد و بعد از آن اعراب بر علیه اسرائیل نجنگیدند و پس از آن، عده ای از کشورهای عربی به دنبال سازش بودند. اما حماس و جهاد اسلامی آن را نپذیرفت و در غزه مستقر شدند و از همان جا به مبارزات خود ادامه دادند.

اسرائیل در مقابل جهاد اسلامی شکست خورد

وی ادام داد: اسرائیل جنگ ۳۳ روزه راه انداخت و احساسش این بود که به زودی غزه را تصرف می کند اما با مقاومت حماس و جهاد اسلامی ، اسرائیل مجبور به اعلام آتش بس شد و عملا در این جنگ شکست خورد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم اذعان داشت: رژیم منحوس اسرائیل با راه اندازی جنگ های مفصل و انجام ترور، انفجار، به شهادت رساندن رهبران حماس و جهاد اسلامی در غزه نتوانست کاری از پیش ببرد چرا که شاهدیم غزه هر روز مقاوم تر از دیروز شده است.

غلامی گفت: آخرین اقدام رژیم اسرائیل، سیف القدس بود که جوانان مقدسی در قدس در قضیه شیخ جراح و مسجد الاقصی که مورد ظلم و تجاوز قرار گرفته بودند جوانان فلسطینی در سراسر کرانه از جمله در شهر قدس، دادخواهی کردند و رسماً در بلندگو اعلام نمودند که حماس به کمک شان بشتابد و حماس نیز پاسخ مثبت داد، اولین بار است که حماس و جهاد اسلامی، جنگی را بر علیه رژیم اشغالگر قدس آغاز کرده اند.

وی اضافه کرد: تا قبل از وقوع این جنگ، اگر اسرائیل اقدامات انتحاری یا با موشک جنایاتی را مرتکب میشد جوانان فلسطینی به ویژه حماس یا جهاد اسلامی وارد عمل می شدند اما این دفعه برای نخستین بار است که حماس و جهاد اسلامی مردانه ایستادند و با موشک به جنایات رژیم اسرائیل پاسخ داد و همه نقاط دوردست اسرائیل در تیررس نیروهای مقاومت بود. این جنگ تا آنجایی پیش رفت که اسرائیل تن به شکست داد و یارا و توانایی مقابله با نیروی مقاومت و جهاد اسلامی را نداشت. علتش این است که امروز نیروهای مقاومت جهان اسلام مقاوم شده و حتی جوانان کرانه باختری که خودگردان مسئولیت آن بر عهده دارد امروز دربرابر اسرائیل ایستاده اند و پیروزی فلسطینی ها نزدیک است.

محو شدن اسرائیل از صفحه روزگار محقق می شود

رئیس تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل تا ۲۵ سال آینده از صفحه روزگار محو می شود خیلی زودتر از این رخ خواهد داد و همه فلسطینیان امیدوارند و به این باور دست یافته اند و این چیزی نیست جز قیام امام حسین علیه السلام و مکتب امام خمینی (ره).

غلامی ادامه داد: به عقیده حماس و فلسطینیان، قیام سیف القدس که در چند ماه اخیر رخ داد قیام حسینی بوده است. لذا نقش سیدالشهداء مقاومت شهید سلیمانی در بسیج امکانات و یکدل نمودن امت اسلامی و تشکیل نیروهای مقاومت بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: شاهد بودیم که در دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، بنرهای متعددی از ایشان در سطح شهر غزه نصب شده بود و مردم متوجه شده و امیدوارند که در برابر رژیم منحوس اسرائیل پیروز خواهند شد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم افزود: امروزه آموزش، تجهیز و ساخت موشک و جنگ افزار در غزه آغاز شده و تقریبا نیازهایشان از درون درحال تأمین است و این سبب شده تا اسرائیل که هرزمان قصد حمله به غزه را داشته است، از اقدام خود پشیمان شود.

غلامی بیان کرد: رژیم اسرائیل که یکی از قوی ترین ارتش های جهان را در اختیار دارد نتوانست در مقابل یک گروه اندک و با تجهیزات مختصر کاری از پیش ببرد لذا پیروزی فلسطین بر اسرائیل حتمی است.

وی در ادامه بیان داشت: دشمن پس از نومیدی در برابر جبهه مقاومت و حماس، به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین امت اسلامی و جدایی بین مسلمانان ایران اسلامی و فلسطین است اما مردم غزه متوجه نقشه شوم رژیم اشغالگر قدس در ایجاد تفرقه و اختلاف است.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم یادآور شد: نیروی مقاومت و حماس سرانجام نیک خواهند داشت، آخرین جمله اسماعیل هنیه در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، ایشان را شهید قدس معرفی کرد لذا آرمان قدس و آزادی آن که بعنوان وحدت امت اسلامی محسوب می شود و همه امت اسلامی نسبت به آزادی قدس نظر واحدی دارند قطعا هم پیروزی محقق خواهد شد و هم وحدت امت اسلامی که پایان آن تمدن نوین اسلامی است به وقوع خواهد پیوست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.