حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2676×
شهید مدرس اسوه حق مداری در عصر خفقان بود
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۲۸
شناسه : 6613
بازدید 123
13
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: عصر رضاخانی عصری سراسر وحشت و خفقان برای مخالفان او بود و شهید مدرس در این دوران الگو و اسوه حق مداری در عصر خفقان بود..
ارسال توسط : نویسنده : محمد دستوار
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلغات اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسنی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ابوموسی اظهار کرد: عصر رضاخانی عصری سراسر وحشت و خفقان برای مخالفان او بود و شهید مدرس در این دوران الگو و اسوه حق مداری در عصر خفقان بود.
وی گفت: شهید سید حسن طباطبایی قمشه ملقب به آیت اله مدرس در حوزه های علمیه تدریس می‌کرد و برای اولین بار تدریس نهج‌البلاغه را در حوزه علمیه رواج داد و بخاطر توانایی در تدریس به مدرس مشهور شد.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: مدرس چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ سابقه مبارزاتی با استکبار بسیار سر آمد بود و همین امر به همراه شجاعتش در گفتار سبب شد از طرف علما به عنوان فرد اصلح به مجلس معرفی شود.
وی شهید مدرس را داری ویژگی هایی مانند شجاعت، درایت، صداقت، دیانت و ساده زیستی دانست و خاطرنشان کرد: همین ویژگی ها بود که سبب شد شهید مدرس هرگز در مقابل استبداد رضاخان و استعمار روس و انگلیس کوتاه نیامده و فرموده بود «بزرگترین افتخار برای من خدمت به اسلام، مردم و کشور است» و همین ویژگی‌ها بود که مستکبرین و استعمارگران تاب تحملش را نیاوردند و او را مخفیانه و در غربت به شهادت رساندند.
حجت الاسلام و المسلمین حسنی تصریح کرد: شهید مدرس به این امر باور داشت که دین و سیاست از هم جدا نیستند و همواره مکمل و همره هم هستند و به همین دلیل و بر اساس باور قلبی خود این جمله مشهور را ایراد کرده است که سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است.
وی دین اسلام را دین آزادی و استقلال از قیدهای استعماری و استکباری دانسته و گفت: آیت الله مدرس به دلیل باور به این موضوع که آزادی و آزادگی، حفظ استقلال و کرامت انسان ها در ذات دین ماست و وقتی که دیانت ما در سیاست ما متبلور شود سیاست ما هم جز برای آزادی‌خواهی و حفظ استقلال کشور و تلاش برای حفاظت از کرامت انسانی نخواهد بود.
سرپرست تبلیغات اسلامی ابوموسی گفت: تاریخ نشان داد که چه کسی به صورت حقیقی به دنبال منافع ایران بود و چه کسی دشمن واقعی ملت بود و شهادت مظلومانه این شهید والا مقام این حقیقت را بر همگان روشن ساخت که حتی مدرس در تبعید و دور سیاست نیز برای سیاست های استعماری و استکباری خطرناک است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.