حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
سنت های اصیل و بومی محلی باید حفظ شود
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
شناسه : 18062
بازدید 56
9
امام جمعه میناب: امام جمعه شهرستان میناب در جمع هیات مذهبی بخش بندزرک بر حفظ سنت‌های اصیل و بومی محلی تاکید کرد.
ارسال توسط : نویسنده : محسن بنی خزاعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب، حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب در پنجمین همایش شور و شعور حسینی روستای پولاد قاسمی بیان داشت:باید ابتدا سنت‌های عزاداری، نوحه‌خوانی و مداحی را به خوبی شناخت و در مرحله بعد آنها را پالایش کرد تا سنت‌هایی که موجب تقویت شریعت اسلامی و اسلام و تفکر شیعه می‌شود مورد حمایت قرار گیرد و آسیب‌های احتمالی برطرف شود.

امام جمعه شهرستان میناب افزود:  اگر به تحریف‌هایی که در برخی از کتاب‌ها وارد شده توجهی نشود و در منبرها و مداحی‌ها ترویج داده شود، چه بسا آسیب‌های زیادی به فرهنگ عاشورا وارد می شود، بنابراین نباید هر چیزی را در منابر بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد:حفظ آئین و سنت های محلی به ویژه آداب عزاداری محلی و انتقال آن به نسل های آینده از اهمیت خاصی برخوردار است که برگزاری این همایش ها و سوگواره ها زمینه حفظ و ترویج فرهنگ عزاداری بومی و سنتی این منطقه را فراهم می کند.
ابراهیمی  با بیان اینکه باید با سنت‌های عزاداری تا جایی که انجام آن مجاز است برخورد نشود تصریح کرد: چتر حمایت معنوی و عاطفی باید در محافل مذهبی برای همه قشرهای جامعه به ویژه نسل جوان وجود داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.