حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
جامعه‌پذیری مساجد مبنای اصلی تدوین سند ملی مسجد است
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۵۴
شناسه : 2753
بازدید 95
3
دبیر کمیته تخصصی تدوین سند ملی مسجد: محمد همایون‌فر دبیر کمیته تخصصی تدوین سند ملی مسجد، از تدوین سند ملی مسجد توسط سازمان تبلیغات اسلامی به درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد همایون‌فر دبیر کمیته تخصصی تدوین سند ملی مسجد با اشاره به تدوین سند ملی مسجد گفت: کار تدوین این سند بر عهده یک کمیته تحقیقی با عضویت ۶ نفر از محققین حوزه و دانشگاه است و گروهی سی نفره از نخبگان و محققین فرهنگی و فعالان مساجد نظارت آن را برعهده دارند.

همایون‌فر درباره فرایند به تصویب رسیدن این سند اظهار داشت: بعد از تدوین این سند توسط کمیته تحقیق، این سند به کمیته تخصصی متشکل از نمایندگان نهادهای مرتبط با مساجد ارائه و در صورت تصویب، به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.

دبیر کمیته تخصصی تدوین درخصوص مباحث مطرح‌شده در این سند ملی افزود: «بررسی مبانی و مفاهیم و ارزش‌های مساجد»، «آسیب‌شناسی مشکلات و مسائل اصلی مربوط به مساجد»، «بیان سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات پیشنهادی برای حل مشکلات مساجد» و «تدوین مدل اجرایی و الگوی تحقیقی برای اداره مساجد» از عناوین مطرح‌شده در این سند است.

همایون‌فر با تأکید به اینکه سند ملی مسجد تفاوت عمده‌ای با سندها و تحقیقات انجام‌شده پیش‌ از این درباره مسجد دارد اعلام کرد: روح حاکم بر این سند بر مبنای اولویت قرار دادن مساجد در حل مشکلات اجتماعی است که به مساجد جامعه‌پذیری بیشتری می‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.