حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2684×
برگزاری کارگاه شیعه شناسی شبهات فاطمی(س) در جاسک
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
شناسه : 6907
بازدید 87
4
کارگاه شیعه شناسی شبهات فاطمی(س) با حضورحجت الاسلام جعفر پور از اساتید متخصص شبه شناسی اعزامی از قم در بندر جاسک،برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، بمناسبت ایام فاطمیه و شهادت بی بی دوعالم ،حضرت فاطمه زهرا(س) ،پنجشنبه 25 آذرماه جاری،کارگاه شیعه شناسی  شبهات فاطمی(س) به همت اداره تبلیغات اسلامی و با دعوت از حجت الاسلام جعفر پور از اساتید متخصص شبه شناسی اعزامی از قم در سالن ولایت نیروی دریایی ارتش در بندر جاسک برگزار  شد.

در این کارگاه،حجت الاسلام جعفر پور ابتدا ایام شهادت فاطمه زهرا و دهه اول فاطمیه را تسلیت گفت و سپس با بیان برخی از شبهات به بررسی و پاسخگویی مستدل و مستند به این شبهات پرداخت.

وی ،گفت: ظلمی که پس از رسول خدا(ص) عده ای بظاهر مسلمانان بر اهلبیت ایشان روا داشتند آنچنان زشت و باور نکردنی بود که هیچ کس را یارای پذیرفتن مسئولیت آن نیست و برخی از این ها که حیات خود را در دفاع از ظالمان میجویند در مقام دفاع از پیشوایان خود می گویند: عرب‌ بيش از هر قوم و ملتى نسبت به زنان، غیور بودند و زير بار ننگ و عار نمى‌‌رفتند تا جائى كه يك يهودى از قبيله بنى قينقاع را بخاطر اهانت به زن مسلمان كشتند اما با اين وجود چگونه مى‌توان پذيرفت كه يك زن،آنهم جگر گوشه رسول خدا ،حضرت فاطمه زهرا(س) را كتك زده باشد و مردم با غيرت عرب هيچ واكنشى از خود نشان نداده باشند!؟

حجت الاسلام جعفر پور سپس در مقام پاسخ به شبهه با استناد به مدارک و قرائن تاریخی پرداخت و در رد این شبه ،گفت: اینها فراموش کردند که عرب وقتی دختری برایشان متولد میشد چگونه چهره در هم می کشیدند ودختران را بی گناه زنده به گور می کردند و به پسرانشان می بالیدند که این خود یک دلیل قرآنی برای جسارت به مقام زن و حرمت او بوده و دوم اینکه مگر همین عرب نبوده که در کربلا آن همه اذیت و ازار را بر اهل بیت پیامبر(ص) روا داشتند،زنان را تازانه زدند،گوشوار از گوش و دستبند از دست و خلخال از پای دختران ربودند! آیا اینها ناشی از غیرت عرب بوده که شما از ان دم میزنید؟    

 وی در ادامه به دیگر مصائب و بی حرمتی هایی که عرب در صدر اسلام نسبت به زنان انجام میداد،نظیر شکنجه دادن و کشتن اولین شهیده راه اسلام ،سمیه دختر خیاط و مادر عمار یاسر که چگونه آنها را وقیحانه شکنجه دادند و کشتند! که این مطلب را ابن حجر عسقلانی در کتاب الاصابه فی تمییز الصابه آورده است و آورده است که سميه دختر خباط، مادر عمار ياسر هفتمين كسى بود كه اسلام آورد، ابوجهل او را اذيت كرد تا به شهادت رسيد و رسول خدا (ص) منظره شكنجه شدن عمار و مادر و پدرش را در مكه مى‌ديد و مى‌فرمود: اى خاندان ياسر! صبور باشيد كه وعده‌گاه شما بهشت است.

این کارشناس معارف دینی در ادامه به بیان برخی دیگر از موارد شکنجه و بی حرمتی به زنان پرداخت و از رفتاری که بزرگان انان در شکنجه و بی احترامی به زنان انجام میداند و حتی برخی از جسارت ها در حضور پیامبر(ص) آغاز میشد که ایشان مانع از ادامه و انجام ان میشدند که در این رابطه دهها سند تاریخی وجود دارد حال كسى كه اين چنين جسور است و در حضور رسول خدا (ص) زنان مسلمان را كتك مى‌زند آيا در زمانى كه حكومت به دستشان افتاده از كتك زدن زنان خوددارى خواهدكرد؟

 وی همچنین به یک مورد تاریخی دیگر به نقل از کتب تها سنت اشاره کرده و گفت: وقتی ابوبکر مُرد ،زن‌ها براى او گريه مى‌كردند كه در ميان آن‌ها امّ‌فروه خواهر ابوبكر نيز حضور داشت.عُمر آنها را چندين بار منع كرد؛ ولى آن‌ها توجه نكردند. عُمر، امّ‌فروه را از ميان زن‌ها خارج كرد و با تازيانه بر سر او زد، زنان ديگر ترسيدند و متفرق شدند و حتی. در مقام تشبيه گفته مى‌شد: تازيانه او وحشتناك تر از شمشير حجاج بود.

جعفری پور ادامه داد: در خبر صحيح آمده است؛ سر و صداى زنانى كه خدمت پيامبر (ص) بودند، زياد شده بود، هنگامى كه عمر آمد از ترس وى همه گريختند، به آنان گفت: اى افرادى كه به خودتان رحم نمى‌كنيد، آيا از من مى‌ترسيد و از رسول خدا (ص) نه؟ گفتند: آري، تو خشن و تند خو هستي.

وی در پایان اظهار داشت: اینها بخشی ازحقایق تاریخ درباره خشونت با زنان است، حال از آنان می پرسیم در همه این صحنه ها غیرت عرب کجا رفته بود؟ چرا کسی بر بزرگان شما خرده نگرفت و با چنین سابقه ای دیگر چه جای استبعاد دارد که یکی از قربانیان خشونت او،فاطمه(س) دختر رسول خدا (ص) نباشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.