حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
برگزاری مرحله سوم آزمون «شانزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن»
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
شناسه : 6843
بازدید 63
3
محمد رمضانی فرد خبر داد؛ مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم گفت: این آزمون ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در مرحله اول حدنصاب نمره 130 و بالاتر را کسب کرده باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، محمد رمضانی فرد «مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم» در گفتگو با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری آزمون «مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم» در روز جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: این آزمون مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به‌صورت متمرکز ساعت ۱۴ روز ۲۶ آذر در مکان سازمان دارالقرآن تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این آزمون ویژه حافظان کل قرآن کریم است که در مرحله اول حدنصاب نمره ۱۳۰ و بالاتر را کسب کرده باشند و در آزمون مرحله دوم هم که به‌صورت شفاهی برگزار شد حدنصاب‌های خوبی را کسب کرده باشند.

مدیرکل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم بابیان اینکه افرادی که در این مرحله از آزمون شرکت می‌کنند داوطلب دریافت مدرک تخصصی درجه‌دو، هم‌طراز مدرک فوق‌لیسانس خواهند بود اضافه کرد: سؤالات آزمون مرحله سوم از کتاب «قاموس قرآن» اثر آیت‌الله قرشی به تعداد ۶۰ سؤال و همچنین ترجمه قرآن آیت‌الله مکارم شیرازی به تعداد ۱۲۰ سؤال خواهد بود که هر سؤال یک نمره و هرسِه پاسخ غلط نیز یک نمرمنفی خواهد داشت. ضمن اینکه مدت‌زمان پاسخگویی برای هر سؤال یک دقیقه و درمجموع ۱۸۰ دقیقه خواهد بود.

محمد رمضانی فرد در پایان اذعان کرد: افرادی که بتوانند در این آزمون حدنصاب نمره ۱۴۰ تا ۱۴۹ امتیاز را کسب کنند مدرک آنان هم‌طراز مدرک فوق‌لیسانس خواهد بود و کسانی که حدنصاب نمره ۱۵۰ و بالاتر را کسب کنند به شرطی که دارای ۱۰ سال سابقه تدریس باشند و فرم‌های مربوط به این امر را ارسال کرده باشند و سوابق آنان در دبیرخانه شورای ارزیابی حافظان و شورای تخصصی آزمون تأییدشده باشد می‌توانند در مرحله چهارم به‌منظور دریافت مدرک درجه‌یک، هم‌طراز با مدرک دکترا شرکت کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.