حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2676×
برگزاری جلسه کمیته فرهنگی هیئات مذهبی بندرجاسک
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۲۹
شناسه : 8590
بازدید 107
9
جلسه کمیته فرهنگی هیئات مذهبی و تشکل های دینی بندرجاسک،با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، کمیته فرهنگی هیئات مذهبی و تشکلهای دینی بندرجاسک ،یکشنبه 24 بهمن ماه جاری با هدف برنامه ریزی فعالیت های فرهنگی حول محور و مدیریت هیئات مذهبی با حضور حجت الاسلام ذاکری ،امام جمعه و حجت الاسلام محمد صحرانشین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این جلسه بر لزوم انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی هیئات مذهبی، اعلام برنامه های سال 1401 با جهت گری تمدنی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ انقلاب باید به سوی ظهور و تمدن نوین و عظیم اسلامی حرکت کند، تاکید شد.

حجت الاسلام صحرانشین در بخشی از سخنان خود پیرامون عوامل شکل گیری تمدن نوین و عظیم اسلامی،اظهار داشت: هیئت های مذهبی و مساجد ،مهمترین مراکز اشاعه فرهنگ دینی و تقویت روحیه انقلابی و ارتقای اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی ایرانی بوده و می توان این دو مرکز را عوامل مهم در شکل گیری تمدن نوین و عظیم اسلامی معرفی کرد.

وی همچنین گفت: هدف هر جامعه ای رسیدن به سعادت است یکی از ملزومات هر چه بهتر شدن عمل به قرآن ارتباط با ائمه معصومین (ع) است که بهترین قالب آن هیئت های مذهبی است.

در ادامه حجت الاسلام المسلمین،عباس ذاکری، امام جمعه نیز با بیان رهنمودهایی در خصوص تعظیم شعائر دینی و مذهبی و اشاعه فرهنگ دینی، گفت: امروزه دشمنان اسلام، عملکرد ما را زیر ذره بین قرار داده تا با بزرگنمایی کاستی ها چهره مکتب تشیع را ناخوشایند جلوه دهند از این رو لازم است شعائر موجود به گونه ای تکمیل یا ترمیم شود که زمینه سوءاستفاده دشمنان، از بین برود و حرمت و اعتبار مکتب اهلبیت (ع) در جهان محفوظ باقی ماند.

وی افزود: بخشی از شعائر ما جلوه های عزاداری و توسلات ما به اهلبیت(ع) است بی تردید دشمنان تلاش دارند حماسه حسینی و عاشورا را از حرکت آفرینی و بسیج توده ها علیه ظلم و استکبار بیندازند و با تحریف معنوی حماسه زیبای کربلا نقش آفرینی این سرمایه عظیم شیعه را سلب کنند.

در پایان جلسه در خصوص برنامه های سال 1401 و برگزاری مجالس مذهبی با محوریت هیئات مذهبی و برگزاری مراسم جشن ولادت خجسته  حضرت امام علی(ع) و روز پدر در گلزار شهدای گمنام و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین برنامه های رجبیه بحث و گفتگو شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.