حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
باید نسبت به بی‌عفتی در جامعه احساس تکلیف کرد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
شناسه : 16252
بازدید 97
6
رییس تبلیغات اسلامی قشم: غلامی با اشاره به اینکه جامعه در شکل‌ دادن یک انسان به عامل تبهکاری و جنایت، مدخلیت دارد، گفت: جامعه امروزی بواسطه بی‌حجابی و بی‌عفتی، عفونی شده و باید نسبت به این بی‌عفتی در جامعه احساس تکلیف کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی رییس‌ تبلیغات اسلامی قشم؛ با اشاره به شهادت یک جوان سبزواری در دفاع از دو دختر نوجوان اظهار کرد: عوامل زیادی در بروز این چنین حوادث، دخیل است که می‌بایست بررسی شود و در تبیین این حادثه و حوادث مشابه آن باید از جهاد روایت بهره برد. چراکه امروز در تبیین و شناخت عوامل با مشکل روبرو هستیم.

وی در ادامه تاکیدکرد: اگر جامعه به شناخت لازم و اقناع‌سازی دست یابد همه افراد جامعه همچون شهید سبزواری به آمر به معروف و ناهی از منکر تبدیل خواهند شد. اما متأسفانه واقعیت این است که مبحث شناختی و ادراکی برخی افراد جامعه اندک است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم به نقش خانواده در پرورش عناصری همچون عوامل جنایت سبزوار اشاره و تصریح‌کرد: متاسفانه جامعه ما علیرغم اینکه جامعه‌ای متدین و فرهنگی و مذهبی است اما حوادثی در این جامعه رخ می‌دهد که باورکردنی نیست، چراکه دشمن تمام تلاشش را برای انحراف جوانان و نوجوانان بکار گرفته و قصد دارد این قشر حساس را از ما بگیرد و از دین، قرآن و معنویت به دور سازد و آنان را بی‌هویت به بار آورد.

غلامی در ادامه اذعان‌داشت: البته مباحث اقتصادی جامعه امروزی هم سبب شده تا خانواده‌ها برای بدست آوردن لقمه نان، از فرزندان خود غافل شوند. مدارس نیز باید بیش از پیش در بعد فرهنگی فعالیت کنند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری در سطح جامعه نباشیم. همچنین دستگاه‌های متولی باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند تا جوانان و نوجوانان به سمت و سوی ناهنجاری‌ها گرایش نداشته باشند، دشمن از نقاط ضعف جامعه استفاده کرده و این چنین جوانانی را پرورش داده است.

وی بیان‌کرد: در جامعه کنونی، نقش رسانه بسیار برجسته است و دشمن با استفاده از این ظرفیت، قهرمان‌سازی کرده و جای جلاد و شهید عوض می‌کند و اثرپذیری جوانان از رسانه اعم از فضای مجازی، ماهواره و … درحال رشد است و این عامل، بسیار خطرناک است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به نقش خانواده در پرورش عناصری همچون عوامل جنایت سبزوار، از خانواده به عنوان عنصر اصلی تربیت نام برد و اذعان داشت: امروزه دستگاه‌های فرهنگی در بحث تربیت خانواده‌ها یا غافل هستند یا دست‌شان خالی است و اعتبارات لازم در اختیار ندارند، برای همه فعالیت‌های دستگاه‌ها بودجه هست اما به نهاد مقدس خانواده که می‌رسد متوجه می‌شویم که این نهاد، رها شده است و این در حالی است که خانواده، متولی فراوانی دارد.

غلامی گفت: خانواده‌های انقلابی و مذهبی به هیچ‌وجه فرزندان خود را به انجام کارهای هنجارشکنانه تشویق نمی‌کند و چه بسا که خودش، آمر به معروف و ناهی از منکر خواهد شد اما امروز خانواده‌ها در جامعه ایرانی اسلامی در بعد فرهنگی متزلزل شده‌اند و رسانه‌های غربی با همه ابزار و امکانات به‌عنوان آتش بیار معرکه عمل می‌کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه دشمن برای به فساد کشاندن و نابودی خانواده‌ها بسیار دقیق و مجهز است، تاکید کرد: در چنین شرایطی ما موظفیم در راستای «تبیین» تلاش کنیم، در بحث جهاد روایت و شناخت و مسایل کوتاهی صورت گرفته است، در جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن به راه انداخته است نباید غفلت کنیم.

وی بیان‌داشت: امروزه شرایطی که تحت عنوان «زن، زندگی آزادی» ایجاد کرده‌اند چیزی جز تباهی برای خانواده‌ها به ارمغان نیاورده است، شاهدیم که در آمریکا و غرب، فروپاشی خانواده اتفاق افتاده و نهاد خانواده باقی نمانده و موجبات نگرانی آنان فراهم آورده است. در جامعه کنونی متاسفانه برخی افراد معلوم‌الحال نسبت به نوامیس بی‌تفاوت شده‌اند که مشکلات اقتصادی یکی از دلایل بروز این اتفاقات است.

غلامی، فداکاری شهید الداغی را نمود احساس تکلیف و ایفای بهنگام آن دانست و تصریح‌کرد: در جامعه امروزی همگان باید همچون شهید غیرت، احساس تکلیف کنیم و مانند شهید غیرت و ناموس باشیم و از این رفتار وی درس غیرت بیاموزیم، باید به سمتی پیش برویم که همه خانواده‌ها آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم، نباید این چنین مواردی را دولتی و حکومتی کنیم لذا باید به گونه‌ای باشد که همه مردم اقناع شوند و به شناخت کافی دست یابند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به اینکه جامعه در شکل‌ دادن یک انسان به عامل تبهکاری و جنایت، مدخلیت دارد ، تصریح‌کرد: جامعه اسلامی ایران جامعه‌ای است که به دنبال جامعه مدنی و نبوی است اگر می‌بینیم که امروز این حوادث رخ می‌دهد قطعا جامعه مدخلیت دارد، جامعه امروزی، عفونی شده و باید نسبت به بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه احساس تکلیف کرد و حاکمیت با در اختیار قرار دادن امکانات و ارایه آموزش‌های لازم، موظف به مداوای جامعه عفونی است.

وی اضافه‌کرد: بحث مطالبه‌گری و آتش به اختیار دارای حساب و کتاب است و اینگونه نیست که هرکس بدون رعایت قوانین و ضوابط به عنوان مطالبه‌گر و جهادگر در جامعه به راه بیافتد، لذا حاکمیت نسبت به جامعه بی‌تفاوت نباشد.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه امروزه قوانین بازدارنده نیست، تاکید کرد: قوانین موجود باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند، اگر اعمال قانون مبتنی بر این باشد که بازدارنده نباشد وضع قوانین بی‌فایده است، درخصوص امر به معروف و نهی از منکر این چنین است و صرف اینکه در مرکز ، موردی را وضع کنند دردی از جامعه دوا نمی‌کند بلکه باید اعضای جامعه به اقناع برسند و به شناخت کافی دست یابند، می‌بایست چندین واحد درسی در دانشگاه‌ها با موضوع شناخت و اقناع‌سازی تدریس شود در این صورت، جوان امر به معروف و نهی از منکر را به راحتی می‌پذیرد.

غلامی با اشاره به دخالت نابجای بعضی از سلبریتی‌ها در برخی مسایل که به آنان ربطی ندارد و همچنین سکوت آنان نسبت به شهادت شهید غیرت گفت: انتظار می‌رفت که سلبریتی‌ها نسبت به شهادت شهید الداغی سکوت نکنند.

وی با گلایه از صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اینکه سلبریتی‌ها را با بودجه بیت‌المال رشد داده و بزرگ و معروف کردند، تصریح‌‌کرد: دشمن از سلبریتی‌ها برای نا امن کردن کشور استفاده می‌کند اما به محض اینکه از میزان قدرت و محبوبیت آنان در بین مردم کاسته شد همان دستگاه و سرویس‌های بیگانه، آنان را طرد می‌کند، لذا امروز در بحث فداکاری شهید الداغی انتظار می‌رفت سلبریتی‌ها که ادعای دفاع از مردم زا دارند سکوت نمی‌کردند، نباید هرجا که به نفع نظام مقدس هست اینان سکوت اختیار کنند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم با تاکید بر مجازات هرچه سریعتر جانیان چاقو به دست سبزوار اذعان داشت: اینان باید به اشد مجازات محکوم شوند تا درس عبرتی برای سایر هنجارشکنان باشند چراکه امروز متدینین و مؤمنین احساس نا امنی می‌کنند.

غلامی در بخش پایانی سخنان خود به نقش اثرگذار وقایع و اغتشاشات سال گذشته در بروز جنایت سبزوار اشاره کرد و گفت: امروز با شعارهای توخالی، زن را به عنوان یک ابزار قرار داده‌اند ، رسانه‌های معاند بصورت شبانه‌روزی فعالیت و بودجه‌های هنگفتی را صرف می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.