حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
استمرار فعالیت‌های تبلیغی؛ اساس ترویج فرهنگ اربعین است
۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۸:۲۰
شناسه : 3170
بازدید 85
2
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی: لازمه ترویج فرهنگ متعالی اربعین؛ استمرار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است اما شرح وظایف این سازمان با امکانات و بودجه آن تناسب ندارد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی صبح چهارشنبه در سفر به استان ایلام ضمن حضور در آیین تودیع و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان ایلام با امام‌جمعه این استان دیدار کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل تبلیغات اسلامی استان ایلام اظهار کرد: رشادت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و میزبانی از زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین، نقطه عطفی در تاریخ این استان به شمار می‌رود و افتخار آفرین است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اعتلای فعالیت‌های فرهنگی در استان ایلام هستیم، افزود: ایلام به دلایل مختلف از استان‌های مهم برای سازمان تبلیغات به شمار می‌رود لذا از تمام توان و ظرفیت‌های این سازمان برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در این استان استفاده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، خادم فعالان حوزه فرهنگ بوده و خدمت بی‌منت، اساس فعالیت‌های این سازمان در قبال فعالان حوزه فرهنگ است اما شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی با امکانات و بودجه آن تناسب ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید است، اذعان داشت: مردم ایلام و مهران در چند سال اخیر توفیق میزبانی از زوار امام حسین (ع) را داشتند و ان شاء الله با ریشه‌کن شدن بیماری کرونا و باز شدن دوباره مرزها، خدمت مردم عزتمند مهران به زوار سالار شهیدان دوباره آغاز خواهد شد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز به فعالیت‌های فرهنگی در این استان توجه ویژه خواهد داشت.

گفتنی است، در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام نجفی به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی این استان معرفی شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: لازمه ترویج فرهنگ متعالی اربعین؛ استمرار فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی است لذا از مشورت‌ها و نقطه نظرات روحانیون، نخبگان و صاحب‌نظران این استان درخصوص ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بهره‌مند خواهیم شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی در این سفر با امام جمعه استان ایلام نیز دیدار کرد، در این مراسم، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار امام‌جمعه ایلام با اشاره به محرومیت‌های بخش‌های مختلف در استان ایلام، بیان کرد: برطرف کردن محرومیت‌های فرهنگی در این استان نیازمند توجه وی‍ژه مسئولان به حوزه فرهنگ و تقویت نیروی کار آمد برای این حوزه است.

حجت‌الاسلام الله کریمی تبار در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حوزه دین و فرهنگ در استان ایلام نیازمند سرمایه‌گذاری است و تخصیص اعتبار برای افزایش ظرفیت‌های خدمت رسانی به زوار در ایام اربعین ضروری است همچنین برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی استان، نیازمند تخصیص امکانات بیشتر هستیم و باید زیرساخت‌های فرهنگی در این استان تقویت شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.