حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2675×
اثرگذاری خبر در گرو طرز فکر مشترک است 
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
شناسه : 22476
بازدید 28
1
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه برای تأثیرگذاری خبر، باید بر روی فکر افراد متمرکز شد، گفت: یک خبر در صورتی فایده حداکثری دارد که طرز فکر مشترک وجود داشته باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه کارگاه آموزشی خبرنویسی در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تمدن به معنای تصحیح روابط انسانی است و این امر مهم باید در بین هیئات مذهبی رعایت شود.

وی افزود: در شرایطی که عرفان‌های نوظهور جولان می‌دهند هیئات مذهبی باید در راستای تحقق تمدن اسلامی گام بردارند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تأکید کرد: خبرنگار هیأت مذهبی در روند فعالیت خود، به دنبال تصحیح روابط انسانی هستند و باید به سراغ الگوی خبری جدید که همان اجمال و تحلیل است، بروند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مهم‌ترین فایده تولید خبر، تاثیرگذاری بر مخاطب است، در غیر اینصورت تلاش خبرنگار بی‌فایده است.

وی با تاکید بر اینکه برای تأثیرگذاری خبر، باید بر روی فکر افراد متمرکز شد، تصریح کرد: در هر شرایطی، خبر باید بر روی مخاطب تأثیر بگذارد چون شرط مهم ماجراست، در این صورت، خبر فایده حداکثری دارد که طرز فکر مشترک وجود داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد: مرحله قبل از تمدن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد و برای تحقق این امر مهم نیاز به تزریق فکر به جامعه داریم که آن فکر منجر به تمدن گردد. لذا با تولید خبر باید فکر مخاطب را درگیر کرد که وی را به تفکر وادارد.

حسینی با اشاره به ساختار هیأت مذهبی بیان داشت: ادبیات مقام معظم رهبری بسیار حائز اهمیت است، در این خصوص، نقش هیئات مذهبی باید برجسته باشد، چون افراد با افکار مختلف پا به هیأت مذهبی می‌گذارد و این هنر هیأت است که مخاطب خود را به مسیری که می‌خواهد سوق دهد.

وی با بیان اینکه فایده تولید خبر بر مبنای تحریک فکر، این است که نظم اختیاری در برابر نظم اجباری ایجاد می‌گردد، گفت: در سیستم دینی ما، نظم اجباری مطلوب نیست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، شکوفایی فکر و خلاقیت را فایده دیگر تولید خبر بر مبنای تحریک فکر دانست و ابرازداشت: خبرنگار هیأت مذهبی در تولید خبر باید شکوفایی فکر و خلاقیت داشته باشد و جریان فکری ایجاد کند تا جامعه‌ هدف از فواید خبر بهره‌مند گردند.

حسینی گفت: رشد قوه عاقله مردم یکی دیگر از فواید خبر بر مبنای تحریک فکر است، خداوند در قرآن کریم فرموده تا سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی‌دهیم مگر اینکه خود مردم بخواهند تغییر کنند لذا خبرنگار هیأت باید مسبب رشد فکر مومنین باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.