حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
هیأت‌های مذهبی از ظرفیت مداحان استانی بهره ببرند
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
شناسه : 21377
بازدید 66
2
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: از ظرفیت مداحان استانی در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی استفاده شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، آیت‌الله محمد عبادی‌زاده در دیدار مداحان، ذاکرین و شاعران آئینی استان هرمزگان با وی با تاکید بر اینکه شاعران و مداحان باید مکمل یکدیگر باشند، اظهار کرد: این قشر تاثیرگذار از جامعه باید خود را مطابق متقاضیات زمان به روز کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همچنین با تاکید بر ایجاد حلقه اتصال بین مجموعه مداحان و شاعران افزود: آنگونه که باید، از ظرفیت مداحان استانی در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی استفاده نمی‌شود، سؤال اینجاست که چرا برای سرمایه‌های خودمان ارزش قائل نمی‌شویم؟

آیت‌الله عبادی‌زاده اذعان داشت: رسانه‌ای بودن و جذب جمعیت بیشتر توسط مداحان کشوری، تنها توجیهی هیأتی‌ها برای استفاده از حضور مداحان کشوری در برنامه‌هایشان است، البته مداحان استان هرمزگان هم ظرفیت رسانه‌ای شدن را دارند.

وی اضافه کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت مداحان استانی در برنامه‌های هیأت‌های مذهبی، باید فرهنگ‌سازی کرد و رسانه نیز باید در این راستا، یاری کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: مدح و ستایشگری اهل بیت علیهم السلام کار مقدسی است که نباید بعنوان شغل به آن نگاه کرد، چون از قداست آن می‌کاهد، باید خودمان را خرج امام حسین علیه السلام کنیم نه اینکه امام حسین علیه السلام را خرج خودمان کنیم.

شهرت را آفت مداحی خواند و تصریح کرد: آنچه دلهای مردم را جذب مداحی می‌کند خلوص نیت مداح است، مداحان سعی کنند از اشعار خوب استفاده کنند و از بیان اشعار سخیف خودداری کنند.

وی همچنین خطاب به مداحان و ذاکرین گفت: نسبت به مقدسات اهل سنت احترام بگذارید و خدایی ناکرده، مداحی شما، توهین‌آمیز نباشد، اشعار باید علاوه بر اینکه رسا باشد از عظمت و عزت اهل بیت علیهم السلام نکاهد و شعر قرائت شده توسط مداح باید به اهل بیت علیهم السلام، عزت ببخشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: مداحی باید با شور و حماسه همراه باشد، مداحان باید اشعار را مستند و متناسبت با فضای موجود انتخاب کنند، البته نیازی نیست که مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام به سراغ سبک مداحی مداحان برجسته بروند.

بیان اینکه مداحی باید همچون مداحی آذری و عربی با سوز همراه باشد، افزود: مداحان باید از افراط در وصف سیمای اهل بیت علیهم السلام بپرهیزند و از سبک و شیوه و فضایل اخلاقی اهل بیت علیهم السلام بیان کنند. همچنین از ادبیات‌ها و گویش‌های کوچه بازاری دوری کنند و متناسب با مخاطبان خود، به مداحی بپردازند.

امام جمعه شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اعتکاف باید در راستای مطالبه حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی برگزار شود، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم با مفهوم اعتکاف آشنایی نداشتند اما به برکت انقلاب اسلامی، اعتکاف احیا شد و اعتکاف را برای معنویت‌گرایی، تقویت شود.

وی سپس تأکید کرد: باید جامعه هدف را به حضور در اعتکاف سوق دهیم، مداحان این رسالت مهم را انجام دهند، البته اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، برنامه‌ریزی می‌کند اما نیاز است دیگر دستگاه ها به کمک این اداره کل بیایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.