حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
همایش مسجد پایگاه وحدت و امید در قشم برگزار شد
۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
شناسه : 18707
بازدید 117
10
به همت اداره تبلیغات اسلامی قشم برگزار شد ؛ همایش مسجد محور همدلی و امید به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم و به مناسبت روز جهانی مسجد در سالن همایش شهرداری برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت در این همایش با اشاره به جایگاه مسجد، بر محور قرار دادن این مکان معنوی در همه امور تاکید کرد و گفت: اگر مساجد آباد نشوند مسجد ضرار شکل می گیرد‌.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین حاجبی امام جمعه شهرستان قشم نیز به جایگاه مهم مسجد اشاره داشت و با تاکید بر احیای مسجد افزود: مسجد جایی است که انقلاب اسلامی به برکت آن به اهدافش رسید.

امام جمعه شهرستان قشم همچنین از مسجد به‌عنوان مکان عروج برای بندگان صالح خدا یاد کرد و بیان داشت: تمام ارکان مسجد اعم از امام جماعت تا موذن و خادم، برای همگان الگو باشند.

حجت الاسلام غلامعلی کاظمی رئیس تبلیغات اسلامی قشم نیز در این همایش بر ضرورت ایجاد احیای مسجد طراز انقلاب که همان پایگاه وحدت و امید است تاکید و تصریح کرد: اگر مساجد آباد بشوند دشمنان جرأت نمی کنند به اسلام نگاه چپ کنند ، در مسجد است که اسلام ناب محمدی مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: مسجد مقدس ترین مکان ها در نزد خداوند بوده و به مسلمین نیز دستور داده شده است تا آن را مقدس شمرده و در آن به نماز و عبادت و خواندن دعا بپردازند.

رییس‌ تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: با نگاهی به تاریخ اسلام به خوبی روشن می شود که اکثر اجتماعات دینی و سیاسی و فرهنگی در مسجد شکل می گرفته است؛ حتی خطابه های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و عالمان دینی در مسیر انسان سازی و هدایت اجتماع مسلمین، در مسجد صورت می گرفته است.

وی افزود: در زمان پیامبر(ص) مسجد، مرکز قرآن آموزی و یادگیری احکام اسلام به شمار می رفت؛ در عصر معصومین(ع) به خصوص امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مسجد علاوه بر مکانی برای عبادت و تجمعات سیاسی و فرهنگی و … بهترین جایگاه علم آموزی و فراگیری قرآن و معارف و احکام اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی گفت: برگزاری برنامه های مختلف و برگزاری نماز جمعه و مراسم های مذهبی و … وسیله آگاهی اقشار مختلف جامعه را از اندیشه و دستورات اسلام فراهم می آورد. اینک با توجه به نقش مهمی که مسجد در بین اجتماع مسلمین دارد و از ظرفیت بالایی برای تبلیغ دینی برخوردار است، لذا تأثیرات آن بر رشد فضایل اخلاقی مسلمین بر کسی پوشیده نیست.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.