حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2676×
همایش علمی بررسی نقش دعا در تربیت انسان در بندرخمیر
۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۲۴
شناسه : 1433
بازدید 162
10
در بستر فضای مجازی برگزار شد؛ همایش علمی بررسی «نقش دعا در تربیت انسان» از سلسله نشست‌های بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار شد.
ارسال توسط : نویسنده : شهرام سلحشور
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر خمیر، حجت الاسلام «شعیب صالحی» امام جمعه شهرستان بندر خمیر در این همایش طی سخنانی اظهار کرد: هر انسانی لاجرم به دنبال حقیقتی می‌گردد، این حقیقت به جهت مخلوق بودن بشر و احساس نیاز به مدیریت فرا انسانی ویژگی‌هایی را به صورت فطری برای حقیقت ذات بشر لازم می‌داند، به بیان دیگر انسان همواره دنبال راهبرد و راهبری مدبر است تا بتواند از این طریق به حقیقت برسد.

امام جمعه شهرستان بندر خمیر گفت: نیایش و تقویت این بنیه معوی در انسان علاوه بر تهذیب روح و رساندن روح به جایگاه اکمال حتی در بهبود وضعیت جسمانی نیزتاثیرگذار است. در جهانی که امروز سپری می کنیم انسان با مشکلات مختلفی مواجه است از جمله کرونا.اثر دعا ارزشمند است اما امروز تقابل دعا و معنویت را با معنویت در تعارض می دانند. دعا لباس معنویتی است که نه تنها در مکتب اسلام که در مکاتب مادی گرا حضور دارد.

در ادامه : شیخ حسین بازماندگان امام جمعه اهل سنت بندر پل در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: دعا می تواند بهترین صَلاح برای اولیای خدا و بهترین سلاح برای مومن فلاح باشد.

وی افزود: دعا زنگار دل را شست و شو می دهد و در رحمت و بندگی را باز می کند، دعا نیاز حتمی ما انسان ها است و هر انسانی که پا به روی کره خاکی می گذارد به دعا نیاز دارد؛ دعا به اندازه ای ارزشمند است که وقتی می بینیم یک نفر دعا می کند دست خود را بالا می برد و یا رب و یا الله را سَر می دهد متوجه می شویم که او با خالق خود سخن می گوید، همان طور که امام سجاد با خالق خود سخن گفت. دعا سخن گفتن بی واسطه با خداست.

شیخ حسین بازماندگان افزود: امروز جامعه اسلامی باید به سمتی برود از که از بند بند ادعیه صحیفه سجادیه استفاده کند و آن را بشناسد، امام سجاد(ع) به ما می آموزد که گره های کور زندگی که به دست هیچ کس باز نمی شود به آسانی و با دعا گشوده می شود.

همچنین شیخ سید عبدالجلیل قتالی با اشاره به معرفی سیدالساجدین در کتب اهل سنت، گفت: علم، تقوا، زهد، دستگیری از فقرا و مستمندان از ویژگی های بارز علی بن الحسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه در کتاب های اهل سنت در رابطه با امام زین‌العابدین(ع) مطالب زیادی بیان شده است، افزود: مالک بن انس در رابطه با امام سجاد(ع) می گوید: آن حضرت در طول شبانه روز در حال نماز و عبادت بود و هرگاه می خواست وضو بگیرد رنگ چهره ایشان به زردی می گرایید و هنگام آماده شدن برای نماز بدن مبارکشان می لرزید. وقتی کسی دلیل این حالات را از امام پرسید فرمودند آیا می‌دانید می خواهم در برابر چه کسی بایستم اگر می دانستید چنین سئوالی نمی پرسیدید.

مدیر مجتمع دینی صدر الاسلام شهرستان بندرخمیر در ادامه از دعا و نیایش به عنوان یکی از مظاهر برجسته عبادت نام برد و با اشاره به آیه ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید: « بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را». استجابت دعا تضمین شده است.

وی با اشاره به سخن رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند: « دعا بهترین عبادت است »، افزود: بی اعتنایی نسبت به دعا نوعی تکبر و گردنکشی است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.