حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
مهمترین دستاورد انقلاب احیای انسانیت و محبت است
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
شناسه : 22147
بازدید 83
4
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان: جانشين اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی احیای انسانیت و محبت است، گفت: در کشورهای مختلف گرچه پیشرفت‌های مادی و ظاهری صورت گرفته اما انسانیت و محبت به فراموشی سپرده شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی در گفتگو با روابط عمومی  با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب پشتوانه قرآنی دارد، اظهار کرد: اگر با رهنمودها و سخنان گهربار امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) آشنا باشیم بسیاری از مشکلات را می‌توانیم حل کنیم.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مسئله امید و یاس یکی از دغدغه‌های جدی امروز انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: باید بدانیم چگونه امید آفرینی را در جامعه تزریق کنیم در حالی که رسانه‌های مختلف بیگانه به دنبال تحمیل یاس به جامعه هستند.

حسینی افزود: تزریق امید و انرژی که انسان را وادار به کار می‌کند منوط به مسئله نظام محاسبه شما است؛ به طوری که کسی که نظام محاسبه شما نداشته باشد نمی‌تواند به حرف‌های شما اعتماد کند و امید داشته باشد که محقق می‌شود و چیزی که دشمن برای ایجاد یاس روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند ناکار آمد نشان دادن نظام محاسبه شما است و می‌خواهد نشان دهد که اگر تو با کدخدا و ابر قدرت‌ها نباشی اقتصادت ضربه می‌خورد و نمی‌توانی از پس مشکلاتت بر بیایی در حالی که نظام محاسبه ما می‌گوید ما یک پدیده‌ای به نام خدا داریم که آن می‌تواند من را هدایت و مشکلات من را حل کند و تمام دعوایی که در امید و ایجاد یاس وجود دارد این است که نظام محاسبه چه کسی غلط است.

 تمام تمرکزمان در امید آفرینی باید اثبات توحید خداوند باشد

وی مطرح کرد: آن چیزی که حضرت آقا خیلی به آن تاکید دارد و جهاد تبیین نیز اینجا معنی پیدا می‌کند این است که کار آمدی نظام محاسبه خود را بتوانیم در این نبرد اثبات کنیم و قرآن نیز به آن تاکید دارد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تمام تمرکزمان در امید آفرینی باید اثبات توحید خداوند باشد، در جهاد تبیین امید آفرینی نیز باید روی کارآمدی اعتقادی کار شود که بر گرفته از نظام قرآن است و تا هنگامی که روی آن تمرکز نکنیم امید آفرینی ما با چالش رو به رو می‌شود.

حسینی بیان کرد: در امید آفرینی باید جهاد تبیین را گسترش دهیم و مردم را به اصلمان که همان نظام توحیدی است رجوع دهیم که در این زمینه سازمان تبلیغات و نهادهای حاکمیتی که هدف اصلی آنها بیان دستاوردهای انقلاب است باید نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به شاخصه‌های ارزیابی و حاکمیت یک مجموعه فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، عنوان کرد: یک دانش‌آموز که در مدرسه‌ای درس می‌خواند را نمی‌توان با نمره یک درس آن را ارزیابی کرد مثلا نمره ورزش ۲۰ شده را نمی‌توان فردی موفق اعلام کرد و این دانش‌آموز باید در سایر درس‌ها نیز نمره مطلوب بگیرد تا در ارزیابی به عنوان عالی شناخته شود.

باوجود تحریم‌های فراوان دستاوردهای زیادی داشته‌ایم

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: در ارزیابی حاکمیت‌ها نیز ما نیازمند این ارزیابی‌ها هستیم و نیازمندیم از منظرهای مختلف یک مجموعه را مورد ارزیابی قرار دهیم و میانگین نمره آن را بررسی کنیم که اگر موفق بوده که ادامه می‌دهیم وگرنه فرایند جبران آن را دنبال می‌کنیم؛ اما در کنار اینکه باید میانگین کلی دهیم اما برخی از شاخصه‌ها اهمیت‌ بیشتری دارد و در انقلاب اسلامی باید تکلیف شاخصه مهم را مشخص کنیم.

حسینی با اشاره به دستاوردهای مادی انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما در حیث مادی بی‌شک دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌ایم در حالی که در تحریم‌های شدید قرار داشتیم اما پیشرفت‌های فراوانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردی دارد که مختص و ویژه خودش است، گفت: هنگامی که به دفاع مقدس نگاه می‌شود با وجود اینکه دستمان خالی بود اما یک هنرنمایی بزرگی در عرصه دفاعی انجام دادیم که در مقابل ابرقدرت‌های عالم ایستادیم و توانستیم حاکمیت و خاک میهنمان دفاع کنیم اما هنگامی که شهید آوینی می‌خواهد روایت کند؛ روایتش روی دستاوردهای نظامی ما نیست و هنرمایی انقلاب را در دورانی که تمام تمدن غرب انسانیت را فراموش کرده انقلاب اسلامی انسانیت را آورد را بیان می‌کند.

انقلاب اسلامی گفتمان محبت و همبستگی را دوباره احیا کرده است

جانشين اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی احیای انسانیت و محبت است، گفت: در کشورهای مختلف گرچه پیشرفت‌های مادی و ظاهری صورت گرفته اما انسانیت و محبت به فراموشی سپرده شده است؛ انقلاب اسلامی گفتمان محبت و همبستگی را دوباره احیا کرده است.

حسینی ادامه داد: در دوران کرونا همه دنیا با این ویروس درگیر بودند اما اتفاقی که در ایران افتاد و دنیا را مجذوب خودش کرد؛ اینگونه بود که نوع مبارزه صرفاً دستورالعمل و مبارزه نبود بر آمده از حس انسان دوستانه بود و این اتفاقی است که انقلاب اسلامی در حال پیگیری آن است.

وی بیان کرد: شاید کشورمان از لحاظ پیشرفت مادی هنوز به پای ژاپن نرسیده اما از بعد انسانیت و کرامت نفس خیلی جلوتر است؛ مانند اینکه ژاپن رتبه اول خودکشی دارد.

معاون فرهنگی اداره‌ تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در تک تک اتفاقات بعد از انقلاب اسلامی ما شاهد وجود انسانیت در آن هستیم.

 انقلاب اسلامی برای رشد مردم و انسانیت آمده است

حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی اولین نهصتی است که موجودیت و نوع حاکمیت خودش را به رای گذاشت و مردم آن را انتخاب کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی برای رشد مردم و انسانیت آمده است و چیزی که ما در انتخابات می‌بینیم تبلوری از نشان دادن حضور و ظهور مردم در سرنوشت کشور است یک روز با انتخابات نمایندگان مجلس روز دیگر ریاست جمهوری و شوراها.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: انتخابات تجلی اراده مردم برای مقابله با دیکتاتوری است؛ یعنی مردم می‌گویند برای خودم و کشورم تصمیم می‌گیرم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.