حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
مردم باید انتخابات‌ را مدیریت کنند
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
شناسه : 21755
بازدید 67
5
امام جمعه موقت حاجی آباد: امام جمعه‌ موقت حاجی آباد گفت: انتخابات صرفا یک تکلیف نیست بلکه حق مردم است که‌ بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون واعضای مجلس‌ خبرگان را انتخاب کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خانجانی در خطبه‌های این هفته شهرستان گفت: ماه رجب فریاد رس در رستاخيز است و امام صادق علیه‌السلام در مورد این ماه می‌فرمايند: آنگاه که قیامت بر پا شود، منادی الهی فریاد می‌زند این الرجبیون؟ کجایند کسانیکه ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره هاگرفتند؟ ماه رجب ماه سرتاسر فضلیت است ماهی است که لیلة‌الرغائب درآن واقع شده است یعنی شبی که‌ درآن عطاها و مواهب فراوان الهی به دست می آید.

 

امام جمعه موقت حاجی‌آباد تصریح کرد: امام کاظم علیه‌السلام نیز که خود شهید دراین ماه است درباره فضلیت ماه رجب می فرمایند: رجب ماه عظيمی است که‌ خداوند حسنات را در آن مضاعف می‌کند و گناهان را درآن محو می‌کند وکسی که یک روز آن را روزه بگیرد آتش‌ دوزخ به اندازه طی کردن یک سال راه از او دور می‌شود و کسی که سه روز روزه بدارد بهشت‌بر او واجب می‌شود.

 

خانجانی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ۲۹ دی ماه به نام روز غزه نامگذاری شده است که حاوی چند نکته است اول اینکه هرکس با خدا باشد شکست ناپذیر است وغزه با توکل به خداوقرآن توانست درمقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود و ادعای پنجمین قدرت نظامی دنیا را داشت پیروز شود؛ نکته دوم اینکه این جنایت های رژیم کودک‌کش صهیونیستی درتاریخ بشریت برای همیشه خواهد ماند و سوم اینکه شکست خورده این میدان جنگ، رژیم صهیونیستی است زیرا به هیچ یک از اهدافش نرسید، نه توانست مردم غزه را منتقل کند،نه توانست حماس را از بین ببرد و نه توانست‌ جلوی اقدامات مقاومت را بگیرد، بنابراین به قول مقام معظم رهبری پیروز این میدان مردم غزه هستند.

 

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ائمه‌ جمعه سراسر کشور گفت: این دیدار یک درس اخلاق جامع و کامل در ابعاد فردی، سياسی و اجتماعی بود و مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند؛ امام جمعه جزو سخت‌ترین کارهاست و علتش هم این است که امام جمعه هم باید رو به خلائق باشد وهم رو به خدا، یعنی هم رضایتمندی الهی را و هم رضای مردم را درنظر بگیرد واین کاری دشوار است و این اشاره رهبری اشاره لطیفی است به بُعد فردی امام جمعه که باید خودساخته، دلسوز و مخلص باشد.

 

حجت‌الاسلام خانجانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: حضور مردم در انتخابات به معنای حقيقی کلمه لازم است؛ البته انتخابات صرفاً یک تکلیف نیست بلکه حق مردم است که‌ بتوانند قانونگذاران، مجریان قانون و اعضای مجلس‌ خبرگان را انتخاب کنند و این نشان می‌دهد که خود مردم باید انتخابات را مدیریت کنند.

 

وی گفت: حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حاصل تلاش‌ و دستاوردهای سربازان این مرز و بوم بود، جمله معروف زمان بزنر را تمام شده را تثبیت کرد واین حمله موشکی که در انتقام حملات تروریستی انجام شد؛ باعث شادی قلوب امت اسلامي گردید.

 

امام جمعه موقت عنوان کرد: ویژگی این حمله موشکی استفاده از موشک‌های بسیار دقیق با برد بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بود که برای زدن اسرائیل به همین برد نیاز است؛ ویژگی دوم این است که هیچ جای امنی در منطقه برای تروریست‌ها وجود ندارد و سوم هشدار به کشورهایی بود که خود را در راستای منافع رژیم صهیونیستی و جاسوسی برای آن و اقدام علیه ایران قرار داده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.