حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
مردمی‌سازی تبلیغ رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است
۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
شناسه : 7575
بازدید 68
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مردمی‌سازی تبلیغ و احیاء ظرفیت‌های مردمی در مناسبت‌های مذهبی مهم‌ترین رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در دیدار با آیت‌الله غلامرضا فیاضی، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: نقش اصلی تحول فرهنگی بر عهده مردم است و سازمان تبلیغات اسلامی قصد دارد تا با شناسایی، تقویت و شبکه‌سازی هسته‌های حوزه تبلیغ، زمینه را برای مردمی‌سازی تبلیغ هموارتر سازد که مبنای این حرکت بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: الگوی تبلیغ اسلام ناب، الگوی تحول در تبلیغ، الگوی حکمرانی نوین فرهنگی تبلیغی انقلاب اسلامی، مردمی‌سازی تبلیغ، الگوی پیشرفت انقلاب اسلامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مردم در مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: بحث تبلیغ اجتماعی و گره‌گشایی از مشکلات مردم یکی از بهترین عرصه‌های تبلیغ اجتماعی و از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات است و سعی داریم آن را در جامعه نهادینه کنیم.

وی بابیان اینکه امروز رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی مسئله گفتمان سازی است، تصریح کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی تصدی‌گری فراوانی داشتیم و خود سازمان مراسم و جلسات زیادی را برگزار می‌کرد اما این کار اصلی سازمان نبود لذا در تلاش هستیم گفتمان انقلاب اسلامی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است را به دغدغه عموم مردم و کف جامعه تبدیل کنیم و این امر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی یک اولویت است.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه حضور مردم در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی برای وجود سازمان‌های فرهنگی و مرتبط کم شده است، تصریح کرد: اختلالاتی که امروز در حوزه فرهنگ و اجتماع می‌بینیم به دلیل آنم است که مردم خود را در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دخیل نمی‌بینند و یکی از مسائلی که به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم تا مردمی سازی فرهنگ انجام شود، تقویت شبکه امامت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه امامت قبلاً به روحانیون روستاها و ائمه جماعات خلاصه می‌شد اما از سال ۹۶ طرح بسیار مناسبی باهدف تقویت شبکه امامان محله راه‌اندازی شد و تلاش ما مبتنی بر تقویت حلقه‌های میانی واسط بین حاکمیت و مردم برای ترویج گفتمان اصلی انقلاب در جامعه است.

آیت‌الله فیاضی در ادامه ضمن تأیید فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی بر تقویت شبکه امامت و استفاده از توان مردم و احیاء این ظرفیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تأکید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.