حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
ماه رجب ایستگاه اصلاح اعمال امت اسلامی است
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
شناسه : 21738
بازدید 52
2
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد: رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: ماه رجب و دو ماه شعبان و رمضان که پس از آن می‌آیند در واقع ایستگاه اصلاح اعمال عبادی، سیاسی و اجتماعی امت اسلام است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد، حجت‌الاسلام خانجانی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض و موعدتکاف رجبیه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن فصل نیایش، اظهار کرد: اگر چه نام ماه رجب در نزد مؤمنان تداعی‏کننده فضایی مشحون از ذکر و دعا و انواع عبادات است اما با توجه به تأثیر اساسی روح عبادی در تمام فعالیت‌های فردی، اجتماعی و حتی سیاسی، نمی‏توان و نبایست از برکات این ماه و دو ماه بعد از آن در این زمینه‏ها چشم پوشید.

وی ادامه داد: در سه ماه رجب، شعبان و رمضان که فصل نیایش محسوب می‌شوند، روزه، صدقه، فرازهای اجتماعی ادعیه، ادعیه ولایی و غیره تنها نمونه‏هایی از این زمینه‏های اصلاح اجتماعی و سیاسی هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه ماه رجب ایستگاه اصلاح‏ است، خاطرنشان کرد: در منظر دین که هدف اصلی آن ساختن انسان‌ها است، کل دوره سال و عمر هر انسان کلاس درس تئوری و عملی‏ او محسوب می‌شود که شب و روز و کوتاه و طولانی شدن آن‏ها، روزهای هفته و ماه، فصول و غیره و اعمال مختص به هر یک از آن‏ها، اجزایی از این دوره آموزشی است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در برخی روایات به تناسب شب‏های بلند زمستان برای عبادت و روزهای بلند تابستان برای روزه اشاره شده و یا در این زمینه وجود چهار ماه حرام برای تعطیل موقت جنگ است که به‏نوعی نقش سرعت‏گیر را بر سر راه جنگ ایفا می‏کند.

 

حجت‌الاسلام خانجانی با بیان اینکه دوره سه‏ماهه رجب، شعبان و رمضان نیز درزمینهٔ تقویت جنبه عبادی و اصلاح معنوی چنین نقشی دارند، اظهار کرد: ماه رجب و دو ماه شعبان و رمضان که پس از آن می‌آیند درواقع ایستگاه اصلاح عبادی، سیاسی و اجتماعی امت اسلام است.

وی افزود: نکته‏ای که معمولاً مورد غفلت واقع می‏شود، توجه به آثار اصلاحی این سه ماه و عبادات آن‏ها در زمینه‌های اصلاح اجتماعی و سیاسی است

حجت‌الاسلام خانجانی ادامه داد: بسیاری از افراد صرفاً از منظر فردی به این آثار می‏نگرند و حال آن‏که این سه ماه را می‏توان به عنوان سرمایه‏ای بزرگ برای اصلاحات معنوی اجتماعی و حتی سیاسی دانست.

حجت‌الاسلام خانجانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برکات آیین معنوی اعتکاف در زندگی فرد تقرب به باری تعالی است، اظهار کرد: در ماه رجب خداوند ثواب اعمال بندگان را چند برابر می‌کند چرا که بر اساس روایات اسلامی در این ماه خداوند متعال اعمال نیک بندگان را چند برابر کرده و خداوند گناهان را می‌بخشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد با بیان اینکه برپایی مراسم معنوی اعتکاف در کشور یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی است، تصریح کرد: اعتکاف یکی از بهترین و مهم‌ترین راه‌ها برای تقرب به خداوند و زدودن گناهان از زندگی انسان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.