حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2684×
ماموریت هیات مذهبی بعد از آگاهی بخشی احیای امر و تشکیل حکمرانی و حکومت اسلامی است
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۵
شناسه : 9870
بازدید 138
5
مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور تصریح‌کرد:ماموریت هیات مذهبی بعد از آگاهی بخشی احیای امر و تشکیل حکمرانی و حکومت اسلامی است
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روابط عمومی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد پناهیان مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور در نشست جهاد تبیین در بندرعباس با تاکید بر اینکه موضوع هیات‌های مذهبی به عنوان یک دستور استراتژیک اسلامی باید در مدارس جدی گرفته شود اظهار کرد: هیات جوانان و نوجوانان عاشورایی در میثاق خود، به‌روز بیانات رهبری و بومی‌سازی آن‌ها را به عنوان یکی از اصول محوری‌ دنبال می‌کند .

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بحث روز حضرت آقا تربیت دانش‌آموزان است که بخشی از این تربیت محوری باید در هیات انجام شود، افزود: جهاد گفتمان‌سازی و تبیین و بعد از آن مقصد تبیین یعنی تشکیل حکمرانی اسلامی به عهده هیات‌ها است و هیات مانند مدرسه ، تنها آگاهی ایجاد نمی‌کند بلکه ماموریت هیات بعد از تبیین و آگاهی بخشی احیای امر و تشکیل حکمرانی و حکومت اسلامی است و اگر می‌بینیم که هنوز تمدن اسلامی شکل نگرفته چون ماموریت هیات‌ها کامل انجام نشده است از این رو جوانان و نوجوانان امروز باید تلاش کنند تا ماموریت نسل‌های پیشین خود را به اتمام برسانند.

مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور بیان‌کرد: سال ۶۳ حضرت امام فرمودند که جنگ باید ادامه پیدا کند تا فتنه از سراسر جهان از بین برود اما این امر محقق نشد و سامری‌ها یعنی کسانی که می‌گویند درگیری نباید باشد اجازه ندادند این هدف امام تحقق پیدا کند از این رو جوانان عاشورایی باید بدانند که امروز در جایگاه رزمندگان اسلام هستند و باید ماموریت نیمه‌تمام شهدا را ادامه دهند.

پناهیان تأکید‌کرد: تفاوت هیات رزمندگان با دیگر هیات‌های شهر این است که باید برای تحقق امر حکومت امام زمان(عج) تلاش کنند و امروز جوانان عاشورایی باید در هفت عرصه که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند جهاد کنند و ببینند امروز در جهاد علمی کجا هستیم اما آموزش و پرورش به اشتباه و غلط تعلیم و تربیت را تعطیل کرد و بچه‌های ما فقط نمره گرفتند و درس را یادنگرفتند و از طرف دیگر موبایل و فضای مجازی را که عنصر ضد آموزش و پرورشی بود تبدیل به عنصر آموزشی کردند و یک خرمشهر را دشمن از ما گرفت که امروز باید توسط جوانان و نوجوانان فتح شود چرا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند این رخنه را جبران کند.

وی تصریح‌کرد: بقیع ملک ائمه و ملک امام حسن مجتبی علیه السلام است اما ۹۶ سال پیش مزار ائمه را در بقیع و در ملک امام حسن علیه السلام تخریب کردند و با وجود اینکه در تخریب بقیع ۲ میلیارد مسلمان عزادار شدند امروز این مسئله عادی شده است در حالی که بار اولی که بقیع تخریب شد در ۸۰ سال به همت شیعیان بازسازی شد اما از تخریب دوم ۹۶ سال گذشته است و کار ما محدود به هشتک‌زدن شده است لذا باید بدانیم با هشتک‌زدن بقیع احیاء نمی‌شود.

مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور با تاکید بر قرائت هفتگی زیارت جامعه کبیره عنوان‌کرد: فرمان جهاد تبیین به هیات‌ها کار را تمام کرد چرا که طبق بیان رهبر معظم انقلاب هیات‌ها مخاطب دارند لذا در هیات‌ها امر اهل بیت علیهم السلام باید تبیین شود.

پناهیان ادامه داد: خاتمی دو سه ماه پیش سران اصلاحات را جمع‌کرد و گفت بروید جوانان را جذب کنید و به آن‌ها بگویید حکومت خوب حکومتی است که فرد در آن حکومت نکند و حکمرانی شبکه‌ای ایجاد شود و احزاب، جریان‌ها و شبکه‌ها حکومت کنند در حالی که این امر عملی نیست و امام رضا علیه السّلام فرمود اگر دو نفر مدیریت کنند به فساد کشیده می‌شوند چنانچه فرض کنید در یک خانه دو پدر وجود داشته باشد بنابراین شاهد تزاحم خواهیم شد و تبیین این مسائل کار آموزش و پرورش نیست بلکه هیات‌ها باید این موضوعات را جا بیاندازند و تبیین کنند که چرا امام زمان(عج) باید حکومت کند؟ امروز باید بدانیم که با سلام فرمانده کار درست نمی‌شود چرا که سلام فرمانده یک کار تبلیغی زیبا است هر چند که نقدهای بسیاری نیز به آن وارد است.

وی بیان کرد: کتاب انسان ۲۵۰ ساله را باید دقیق بخوانید و برای آن برنامه تهیه کنید، داستان‌های کتاب انسان ۲۵۰ ساله باید بومی‌سازی شوند و به شکل‌های مختلف به نمایش دربیایند؛ شما می‌دانید امام حسین علیه السلام در هشت‌سالگی با خلیفه وقت درگیر شد؟ بچه‌های ما باید با نوجوانی امام حسین علیه السلام و ائمه آشنا شوند و این یعنی تبیین امر اهل‌بیت علیهم السلام که لازم است جا بیافتد.

مسؤول هیات نوجوانان و جوانان عاشورایی کشور تصریح‌کرد: تبیین چگونه احیا شدن امر اهل بیت علیهم السلام مسئله مهم دیگر است و برنامه‌های ما باید به این مهم مرتبط شود، همچنین در هیات باید روشنگری سیاسی انجام دهیم و بدانیم که نوجوانان و جوانان خیلی شفاف و بی‌غش می‌فهمند چرا که هنوز به هیج جریان، حزب و گروهی تمایل پیدا نکرده‌اند از این رو هم باید روشنگری سیاسی برای نوجوان‌ها شود و هم اصول سیاسی به آن‌ها گفته شود چرا که جریان اصلاحات امروز همه مشکلات را به رهبری گره می‌زنند و از او می‌خواهند که پاسخگو باشد و کسی نیست که جواب آن‌ها را بدهد و این وظیفه هیات‌ها است که از حریم ولایت دفاع کنند.

پناهیان خاطرنشان‌کرد: امروز نوجوانان ما باید هم اصول سیاسی را یادبگیرند اما با ادبیاتی که به شان‌هیات برنخورد از طرف دیگر نیز وظیفه بعدی هیات‌ها پاسخ به شبهات و تبیین اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و هیات باید سرباز جهادتبیین تربیت کند و مثل یک حوزه علمیه باشد.

گفتنی است، نشست جهاد تبیین با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام احمد پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و نخبگان جوان استان هرمزگان در اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد و در ابتدای این نشست احمدی پناه رئیس هیات رزمندگان اسلام استان هرمزگان و مهدی حاجی‌زاده از فعالان هیأت جوانان و نوجوانان عاشورایی استان هرمزگان گزارشاتی را ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.