حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
«لیله الرغائب» شب نزدیکی هرچه بیشتر مخلوق با خالق است
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
شناسه : 21752
بازدید 148
4
رییس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد از «لیله الرغائب» شب نزدیکی هرچه بیشتر مخلوق با خالق یاد کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد،حجت الاسلام خانجانی ،رییس تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: نخستین پنجشنبه ماه مبارك رجب به عنوان ‘لیله الرغائب’ نامیده شده و بر آن اعمال و آدابی وارد شده كه ادای آن دل های مومنان را از گناه و معصیت شست و شو می دهد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی افزود: رغائب در حقیقت جمع رغیبه، یعنی شبی كه در آن عطاها و مواهب فراوانی نصیب مومنان می شود.

وی افزود: احیای این شب موجب زدودن گناهان و نزدیكی هر چه بیشتر بندگان با خدا خواهد بود و گرامیداشت و یادآوری درگذشتگان و خیرات برای آنان ارزش معنوی بسیاری دارد.

حجت الاسلام خانجانی تصریح کرد؛همچنین امام صادق علیه‏السلام فرموده است: روز قیامت منادي ندا می دهد كجایند رجبیّون؟ و در این هنگام عدّه‏ اي از میان جمع مردم بر مي‏ خیزند كه از چهره‏ ي آن‏ها نور مي‏‌درخشد و بر سر آنان تاج ملائكه را نهاده اند.

وی افزود:’رجب’، ماه خداست؛ ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است و باید خود را در دریای زلالش بشوییم تا پاك شویم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.