حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2700×
فرزندآوری یک حکم شرعی است
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
شناسه : 8707
بازدید 257
8
امام روستای گرو حجت الاسلام پرویز انصاری گفت: یکی از دلایل بسیار مهمی که امروزه فرزندآوری در جامعه کم شده کاهش توکل به خدا است
ارسال توسط : نویسنده : محسن بنی خزاعی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب ، حجت الاسلام پرویز انصاری در جلسه توسع جمعیت و تحکیم خانواده بیان داشت : برخی ها به خاطر مشکلات معیشتی فرزندآوری نمی کنند و برخی ها نیز سقط جنین می کنند لذا در قرآن کریم صریحا آمده است «فرزندان خود را از فقر نکشید، ما به شما رزق می‌دهیم؛ اگر کسی مرتکب سقط جنین شود از نظر قرآن قاتل است» بر همین اساس برهمه‌ ما واجب است که نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند

وی در مورد فرزندآوری گفت: فرزندآوری یک حکم شرعی است؛ یکی از دلایل بسیار مهمی که امروز فرزندآوری در جامعه کم شده کاهش توکل به خداوند است چرا که خدا در قرآن کریم فرموده من روزی فرزندان را می‌دهم.

وی ادامه داد: امروز کسی که یک فرزند دارد با کسی که چهار فرزند دارد یک مشکل را دارد و اصلا به این نیست که ما فرزند کمتر داشته باشیم که وضعمان بهتر باشد؛ حتی اگر به دلیل عدم توکل به خدا از فرزندآوری پرهیز کنیم برکت را هم از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه هیچ خانه‌ای در پیشگاه خدا محبوب‌تر از خانه‌ای که در آن ازدواج واقع شود نیست و هیچ خانه‌ای مبغوض‌تر از خانه‌ای که طلاق در آن وارد شود نیست گفت: طلاق اگر براساس ضرورت هایی رخ دهد یک استثناست اما متأسفانه اخیرا جشن طلاق می‌گیرند که این بسیار خطرناک است و سمی برای از بین بردن جامعه و تمدن اسلامی است.

وی عفاف و حجاب را باعث تحکیم خانواده دانست و اظهار داشت: وقتی عفاف و حجاب رعایت شود مرد هوس‌باز نمی شود.

انصاری تصریح کرد:کار فرهنگی مهم است و دختران و پسران بدانند که برخی روابط بنیان خانواده را خراب می کند و توجه به اصالت خانواده باعث تحکیم آن می شود.
وی به پسران و دختران توصیه کرد دنبال سیل بنیان‌کن تمدن غرب نروند بلکه به لذت‌های اساسی یعنی به خانواده و روابط خانوادگی توجه کنند.

لازم به ذکر است که این جلسه با حضور بانوان در حسینیه امیرالمومنین روستای گرو برگزار شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.