حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
صبر و بردباری از بارزترین خصوصیات امام کاظم (ع) بود
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
شناسه : 22128
بازدید 58
5
رییس تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد: رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد، گفت: صبر و بردباری یکی از بارزترین خصوصیت امام کاظم (ع) بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد ، حجت‌الاسلام محمد خانجانی،ریس اداره تبلیغات اسلامی ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم ع، گفت: امام موسی کاظم (ع) در علم و حلم، تواضع و مکارم اخلاقی شهرت بسیار داشت به نحوی که آن حضرت بد اندیشان را با عفو و احسان خویش تربیت می فرمود. امام موسی کاظم (ع) در رساله مشهور «رسالة العقل» خویش این نکته را مطرح کرده اند که مناسب ترین عقل، عقلی است که سعادت همیشگی و بهشت برین را برای انسان تضمین کند و نیمی از این عقل، مهربانی کردن نسبت به مردم است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد ، امام موسی کاظم (ع) را احیاگر جنبش علمی پدر بزرگوارشان، امام جعفر صادق )ع) ذکر کرد و افزود: تلاش های علمی آن امام همام سبب حفظ و استحکام اسلام راستین شد.

وی با بیان این که امام موسی کاظم )ع) لحظه ای از تلاش و کوشش باز نایستاد و در راه تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام تلاش کرد، اظهار داشت: آن امام همام صدها محدث، مفسر و مبلغ تربیت کرد و به کمک آن ها توانست از مکتب تشیع پاسداری کند و حرکت آن را تداوم بخشد.

حجت الاسلام خانجانی یکی از بارزترین خصوصیت امام موسی کاظم (ع) را صبر و بردباری برشمرد و بیان داشت: با توجه به شرایط امروز که بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی ناشی از بداخلاقی های موجود در جامعه است، الگوپذیری از امام موسی کاظم (ع) و عمل به سیره آن حضرت مطمئناً موجب بهبود این معضلات و تحکیم بنیان خانواده ها می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.