حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
شاخصه‌های زن موفق
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
شناسه : 21496
بازدید 51
3
تشریح شد؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر، شاخصه‌های زن موفق را تشریح کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد غلامی در گفتگو با روابط عمومی گفت: دیدگاه دین مبین اسلام و همچنین جوامع غربی و شرقی در مورد زن موفق متفاوت است، در جوامع غربی، زن، کالایی بیش نیست و نگاه‌ها به این موجود با ارزش، نگاه ابزاری است و برای فروش بیشتر اجناس و کالاهای خود، از «زن» استفاده می‌کنند.

وی افزود: الگوی زن شرقی نیز چنین است که معمولا معتقدند زن باید در خانه بماند و هیچگونه فعالیت اجتماعی در سطح جامعه نداشته باشد، این بدان معناست که زن جوامع شرقی از حضور در جامعه محروم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی اذعان‌داشت: زن از دیدگاه دین مبین اسلام باید الگوی زنان جهان باشد و این همان شخصیتی است که حضرت محمد (ص)، آن را تشریح کرده است. زن اسلامی که به عنوان الگوی سوم مطرح می‌شود نه همچون زنان در جوامع غربی، برده جنسی است و نه همانند زنان جوامع شرقی، خانه‌نشین است، بلکه یک انسان ارزشمند و متعالی است که برای رشد و پیشرفت، پا به پای مرد تلاش و کوشش می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر بیان کرد: زن موفق، زنی است که بین شغل و مأموریت مادرانه خود فرق قائل است، زنان شاغل به اقتضای نیاز خود و جامعه‌اش در محل کارش حضور می‌یابد تا به جامعه خدمت کند، حضور پزشک خانم، مهندس، معلم و … نیاز ضروری جامعه است لذا زن برای گذران زندگی و همراهی با همسر برای تأمین مخارج زندگی، یک شغل را انتخاب می‌کند اما مأموریت یک زن اسلامی، در وهله اول، معلم و مربی فرزندانش است، این بدان معنا نیست که زن باید خانه‌نشین باشد و کارهای روزمره زندگی را انجام دهد، البته زن با کار در منزل، برای همسرش، تولید ثروت می‌کند.

وی ادامه داد: مأموریت یک زن، خانه‌نشینی نیست بلکه جهاد تبیین است، زن تا قبل از اسلام، جایگاهی نداشت اما اسلام به زن بها و منزلت داد لذا زن موظف است برای ادای دین خود نسبت به اسلام، در راستای شناساندن این دین مبین و ارزش‌های انقلاب اسلامی تبیین‌گر و روایتگر باشد.

غلامی گفت: زن موفق باید همانند حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه، دوشادوش مرد، روشنگر باشد و جهاد روایت کند، این بانوی ولایت‌مدار، با حفظ شئون اسلامی، به عنوان یک پرستار، همیشه در صحنه بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر ابراز داشت: زنان موفق در تربیت فرزندان خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و نتیجه تلاش خود را به عینه می‌بیند، یک زن نمونه، چارچوب‌های تعیین‌شده از سوی اسلام را رعایت کرده و با حفظ حریم حجاب و عفت، به جامعه خود خدمت می‌کند.

وی افزود: این دسته از زنان جامعه ما، در زمینه تحصیلات نیز موفق شده‌اند به تخصص‌هایی دست یابند و با استفاده از آن، به رفع نیازهای جامعه خود کمک می‌کند، اینان، شرایط زمان و مکان را درک می‌کند و برای حل مشکلات محله و جامعه گام برمی‌دارد و می‌تواند بین جامعه و خانواده، تعادل برقرار کند.

غلامی تصریح کرد: زن موفق یا همان مدیر داخلی خانه، می‌تواند به عنوان الگوی زن سوم علاوه بر انجام کارهای خانه، در جامعه نیز فعال باشد. زن دارای ظرافت است لذا بواسطه این ظرافت، نیازمند حفاظت بیشتر است، زن همانند گلی است که برای حفظ آن باید کوشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.