حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2699×
سیره زندگی امام حسن (ع) الگوی مناسب برای سبک زندگی اسلامی
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
شناسه : 3948
بازدید 106
4
استاد حوزه علمیه قشم همزمان با بیست و هشتم صفر، مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین(ع) قشم برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی قشم، همزمان با بیست و هشتم صفر، مراسم عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسین(ع) قشم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سقایت دراین مراسم اخلاق ‌مداری را یکی از ویژگی‌های مهم امام حسن (ع) برشمرد و تصریح کرد:  یکی از درسهایی که ما باید از زندگی سراسر پر نور امام حسن مجتبی (ع) یاد بگیریم شیوه ارتباط امام با خداوند متعال در موقع عبادت است.

این کارشناس دینی با بیان این‌که سیره زندگی امام حسن (ع) می‌تواند به الگوی مناسب برای سبک زندگی اسلامی مبدل شود، تاکید کرد: راه و منش آن امام همام از ویژگی بارزی برخوردار است که می‌تواند بهترین الگو برای جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) در بصیرت افزایی و روشنگری و ایجاد زمینه برای فهم جامعه تلاش کردند اظهار داشت : با بررسی بخش های مختلف زندگی این امام همام نسل جوان هوشیارتر و آگاه تر در زمینه برخورد با دشمنان و دشمن شناسی به بصیرت می رسند.

آیین های مشابهی نیز با حضور عاشقان اهل بیت(ع) در مساجد، هیات ها و در مکان های مختلف شهر و روستا در شهرستان قشم برپا شد و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با نوای مداحان در سوگ رحلت پیامبر مهربانی ها و شهادت فرزند امام اول شیعیان اشک ماتم ریختند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.