حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
خانواده‌های انقلابی برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش کنند
۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۵۱
شناسه : 7028
بازدید 80
3
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی گفت: اگر قرار باشد خانواده سلامت خود را حفظ کند می‌بایست در تقابل با نقشه شوم دشمن برای از بین بردن این نظام اجتماعی نقش‌آفرینی صحیح داشته باشد.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی در آیین افتتاحیه دومین دوره «تربیت مربی خانواده» که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه به نقش بانوان و کانون خانواده در کنشگری اجتماعی و سیاسی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: در نسبت‌های مختلفی در حرکت انبیاء و مبارزه با طاغوت که نگاه کنیم هویت خانواده یک نقش مهم و اساسی دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر به نقش خانواده در مقابله با ظلم و طاغوت توجه نشود نهایتاً یک خانواده سکولار به وجود خواهد آمد. در آنجایی که حضرت ابراهیم (ع) همسر و فرزند خود را در بیابان رها می‌کند درحالی‌که یک جنبنده هم در آن نیست رهبری این تسلیم در مقابل خدا با ایشان بود، اما خانواده آن حضرت موجب استحکام این حرکت تاریخی بود.

وی به نتیجه رسیدن زحمات چندین ساله نبی مکرم اسلام (ص) را متأثر از تلاش‌های حضرت خدیجه (س) دانست و گفت: اگر بانوان گرانقدری همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا (س) نبودند، افرادی همچون حضرت سیدالشهدا (ع) تربیت نمی‌شدند و نقش‌آفرینی‌های تاریخی آنان شکل نمی‌گرفت.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ایشان می‌فرمایند، حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی حرکت دادن خانواده‌ها برای نقش‌آفرینی اجتماعی و سیاسی است. باید شاخصه‌ها، ویژگی‌های یک خانواده انقلابی که برای ایجاد تمدن اسلامی تلاش می‌کند را موردبررسی قرار داده و در محیط خانواده‌های خود مطرح کنیم.

وی گفت: اگر قرار باشد خانواده در دنیای امروز سلامت خود را حفظ کند می‌بایست در تقابل با نقشه شوم دشمن برای از بین بردن این نظام اجتماعی نقش‌آفرینی صحیح داشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نظام تربیتی اگر بخواهیم فرزندمان را یک فرد دغدغه مند تربیت کنیم می‌بایست در عین حمایت به او میدان داده و با مسائل اجتماعی رو در رو کنیم تا ضمن آشنایی با این مسائل برای اثرگذاری در رویدادهای اجتماعی و سیاسی تربیت شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.