حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
حرف انقلاب اسلامی را به معتکفان منتقل کنیم
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
شناسه : 21828
بازدید 93
4
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: به گفته حاج‌قاسم «جمهوری اسلامی، حرم است» لذا در مراسم معنوی اعتکاف باید حرف انقلاب اسلامی را به مردم منتقل کنیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی در جلسه هماهنگی مراسم معنوی اعتکاف که یکشنبه یکم بهمن‌ماه با حضور اعضای ستاد اعتکاف استان هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان تشکیل شد، به اساس و فلسفه این‌گونه جلسات اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی و در فضای هیاهویی و تکاپویی و نشان دادن جمعیت مردمی باید بیش از پیش تلاش کرد.

وی افزود: در حوزه اعتکاف نیز که اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و تداوم خواهد داشت می‌بایست آمار و ارقام به رخ کشیده شود و خاصیت این دورهم جمع شدن‌ها، نشان دادن این جمعیت‌هاست. در این مراسم‌، جمعیت کثیری حضور دارند اما نشان داده نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: اما دشمن خلاف این، عمل می‌کند و کارش واقعی نشان دادن غیر واقعیت هاست، به عنوان مثال تعداد اندکی از افراد بدحجاب را به خیابان‌ها می‌کشاند و به کل کشور نشان می‌دهد به گونه‌ای که همه فکر می‌کنند ۴۰ الی ۵۰ درصد از جامعه بدحجاب هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی همچنین گفت: خروجی‌ این جلسات باید این باشد که حقایق را نشان دهد، به عبارت دیگر واقعیت که همان جمعیت انبوه در مراسم اعتکاف است را به رخ بکشد و اتفاقات جمعی را نشان دهد.

وی با تأکید بر هم‌افزایی در میدان عملیات‌های فرهنگی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی به ویژه مراسم معنوی اعتکاف نیازمند هم‌افزایی و تعاملات بیشتر هستیم، چراکه خروجی تمام این داده‌ها، موفقیت در کارهای جمعی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد: همچنین باید اطلاعات پایه‌ای از حضور معتکفین به تفکیک گروه سنی مشخص شود تا مشخص شود مثلاً چند درصد از معتکفین، از قشر نوجوانان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی اضافه کرد: البته فعالیت‌های فرهنگی از قبیل مراسم اعتکاف توسط مردم به صورت خودجوش انجام می‌شود چون دغدغه‌مند هستند، همه این حرکت‌ها سبب خیر و برکت می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به جمله گرانبهای شهید حاج‌قاسم که گفتند «جمهوری اسلامی، حرم است»، در مراسم معنوی اعتکاف باید حرف انقلاب اسلامی را به مردم منتقل کنیم قطعاً این اعتکاف، جذاب و معنوی‌تر خواهد شد، باید در مراسم اعتکاف، مالک اشترها تربیت شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.