حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2683×
«تشکل‌های دینی» منشاء برکات در حل بحران‌های جامعه هستند
۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
شناسه : 7686
بازدید 69
4
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه «مهرواره هوای نو» یک پدیده اجتماعی است از آن به‌عنوان منشاء برکات زیاد در حل بحران‌های متعدد جامعه یادکرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «نشست هیئت‌داوران مهرواره هوای نو» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی و وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو و با حضور جمعی از داوران سه بخش هیئات، ستایشگری و کتاب هیئات در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست افزود: اگر پدیده هیئت جدی گرفته شود بسیاری از گره‌های بزرگ جامعه باز و مسائل زیادی از مردم حل می‌شود چراکه هیئات یک‌نهاد مردمی دیر پایه هستند که امروز به‌قدر ظرفیت از آنان استفاده نمی‌شود.
هوای نو یک پدیده اجتماعی است

وی بابیان اینکه مهرواره هوای نو یک پدیده اجتماعی است که سعی شده نهاد اجتماعی مردم برگزارکننده آن باشند یادآور شد: بی‌شک، این پدیده اجتماعی استمرار دارد و منشأ برکات زیادی خواهد شد ما هم به‌عنوان خادم پشتیبان این پدیده هستیم.

هوای نو یک اقدام سازمانی نیست

حجت‌الاسلام قمی بابیان اینکه مهرواره هوای نو به‌عنوان پدیده اجتماعی یک اقدام سازمانی نیست گفت: حیات این اتفاق روبه‌جلو و ذهنیت ساز را جمعی از نخبگان و صاحبان هنر اجتماعی رقم خواهند زد.

وی در پایان اذعان کرد: ما به‌عنوان پشتیبان و تسهیل گر تلاش می‌کنیم اثرگذاری ویژه‌ای در شاخص گذاری این روند اجتماعی داشته باشیم.

هیئات بر خواسته از سرمایه‌های مردمی است

حجت‌الاسلام باباخانی «مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی» نیز در این نشست بابیان اینکه کنشگران میدان عمل به‌عنوان نیروهای اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‌شوند گفت: هیئات بر خواسته از سرمایه‌های مردمی است که هنوز مردم نسبت به آن رغبت نشان می‌دهند و تعلق‌خاطر دارند. این در حالی است که خوشبختانه ظرفیت هیئات توانسته است حرکتی روبه‌جلو ایجاد کند به‌گونه‌ای که بسیاری از خدمات از دل هیئات سرچشمه می‌گیرند.

هیئات و تشکل‌های دینی نباید منحصر به محرم باشند

به گفته وی، حرف اصلی در مهرواره هوای نو، منحصر نبودن هیئات وتشکل های دینی به دهه محرم است چراکه هیئت جایی برای زندگی معنوی است.

تشکل‌های دینی «پیشران حرکت‌های مردمی»

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی از تشکل‌های دینی به‌عنوان «پیشران حرکت‌های مردمی» یاد کرد.

وی در پایان نیز اذعان کرد: باید بپذیریم که تشکل‌های دینی نباید فقط در یک مراسم خلاصه شوند چرا که آنان در عرصه تمدن ساز نیز مؤثر خواهند بود.

توجه به «معیارها و شاخص‌های هیات داوران»

وحید ملتجی دبیرمهرواره هوای نو نیز از رئیس سازمان تبلیغات اسلامی وهمه کسانی که در شکل گیری این مهرواره تاثیرگذار بودند قدردانی کرد و اظهار داشت: ماحصل همه این تلاش‌ها زمانی مشخص می‌شوند که هیات داوران انتخابات خود را اعلام کنند چرا که مهمترین مساله ما در این مهرواره، معیارها و شاخص‌های هیات داوران است.

«تهیه جزوه» به‌عنوان سند اصلی مهرواره هوای نو

وی از تهبه جزوه‌ای در اختتامیه این مهروه خبر داد که قرار است از مجموعه ملاک‌های داوران تنظیم و به‌عنوان سند اصلی مهرواره منتشر شود.

تاکید بر افزایش افق دید هیئات و تشکل‌های دینی

ملتجی یکی ازاهداف مهم این مهرواره را تعامل و کمک به تشکل‌های دینی برای افزایش افق دید خود نسبت به عملکرد هیئات یاد کرد و هدف دیگر آن را ارسال پیام به مردم مبنی بر اینکه تشکل‌های دینی به عموم مردم و نه افراد خاص، تعلق دارند.

فاصله از نگاه‌های کلیشه نسبت به هیئات

به گفته دبیر مهرواره هوای نو، باید از نگاه‌های کلیشه‌ای و فضاهایی که رسانه‌ها نسبت به هیئات و تشکل‌های دینی ایجاد کردند فاصله گرفت و هوای نویی را در مجموعه‌های تشکل‌های دینی در راستای کمک به مشکلات مردم طراحی کرد.

وی خطاب به داوران گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک شما عزیزان، سیاست‌های اصلی هوای نو را برای سال آینده تبیین کنیم به طوری که این سیاست‌ها چراغ راه مهرواره در دوره‌های آتی باشد.

به گفته ملتجی مراسم اختتامیه این مهرواره، هفته اول اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، به سه نفر از داوران پیشکسوت به نمایندگی از سایر داوران، احکام داوری اهدا شد و سپس برخی از داوران حاضر در جلسه به نقطه نظرات خود از جمله «تقویت ارتباط بین هیئات با مساجد»، «بهره مندی بیشتر از ساختار هیئات»، «توجه به تجربه نگاریهای دقیق برای بهره مندی در سال‌های آینده»، «تاکید بر ظرفیت‌های استانی بر اساس عدالت محوری»، «پرهیز از افراط و تفریط هیئات و تشکل‌های دینی در نوع عملکردها» و «عمل نکردن هیئات به مثابه یک حزب سیاسی» اشاره کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.