حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2688×
تالارهایی در جوار مساجد جهت برگزاری ازدواج آسان احداث شود
۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
شناسه : 1868
بازدید 126
5
رئیس تبلیغات اسلامی قشم: حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه متاسفانه امروزه ازدواج تا حدودی از مساجد دور شده، گفت: به منظور توسعه و تقویت ازدواج مسجدمحور و تشویق جوانان به این سبک از ازدواج، می‌بایست تالارهایی در جوار مساجد جهت برگزاری ازدواج آسان احداث شود.
ارسال توسط : نویسنده : هادی جمعه پور
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام احمد غلامی رئیس تبلیغات اسلامی قشم در گفتگو با روابط عمومی؛ ازدواج را امری مقدس و مستحب موکد خواند و با تاکید بر ترویج فرهنگ ازدواج اظهار کرد: امروزه جوانان از امر مهم و مقدس ازدواج گریزان هستند و این بدان معنا نیست که جوانان ازدواج را قبول ندارند یا از روی بی نیازی باشد بلکه مشکلات و موانع بر سر راه ازدواج جوانان سبب شده که این قشر تاثیرگذار تمایلی به ازدواج نداشته باشند.

وی افزود: در صورت برطرف شدن موانع و مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان و فرهنگ سازی و نهادینه شدن ازدواج آسان و مسجد محور، ازدواج در بین جوانان، رونق و تقویت می شود اما متاسفانه این امر مهم نه تنها حمایت نمی شود بلکه به موانع و مشکلات موجود نیز توجهی صورت نمی گیرد این عوامل سبب شده تا جوانان از ازدواج واهمه داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم ادامه داد: عمده اختلافات موجود در بین برخی زوجین نیز نشأت گرفته از عدم آشنایی و شناخت کامل از یکدیگر و نداشتن تکنیک ها و مهارت های زندگی است می بایست به منظور توسعه و تقویت ازدواج؛ مولفه های پیوند اسلامی تا قبل از تحقق این امر مهم فراهم شود و صرف شعار دادن نباشد.

غلامی گفت: همچنین تبیین عوامل تاثیرگذار در تحکیم روابط خانوادگی و ایجاد الفت بین زوجین در توسعه و تقویت ازدواج نقش بسزایی دارد که بخشی از آن به خانواده ها باز می گردد که در این خصوص بزرگان می بایست امور مربوط به ازدواج جوانان را تسهیل نمایند و سپس جامعه و حاکمیت نیز با ارائه مشوقات به توسعه و تقویت ازدواج جوانان کمک کنند.

وی تامین مسکن را یکی از عوامل مهم و اساسی در توسعه و تقویت ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: دولت باید به هر طریق ممکن به تامین مسکن جوانان اهتمام ورزد و در راستای تحقق این امر مهم گام بردارد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم در ادامه از اشتغال جوانان به عنوان دیگر عوامل موثر در توسعه و تقویت ازدواج نام برد و تاکید کرد: دولت همچنین باید زمینه ایجاد اشتغال جوانان را فراهم کند و اشتغال زوج های جوان را در اولویت قرار دهد.

غلامی با تاکید بر توسعه و ترویج ازدواج آسان در جامعه کنونی ابراز داشت: سازمان صدا و سیما یکی از عوامل موثر در ترویج ازدواج آسان است اما متاسفانه در فیلم ها، تجملات و تشریفات مشاهده می کنیم.

وی با بیان اینکه برخی زوجین به دلیل عدم برخورداری از پشتیبان و مشاوره اقدام به جدایی و طلاق می کنند گفت: برخی از این زوجین حتی از مراجعه به مشاورین خودداری کرده و تنها راه نجات خود را در طلاق می دانند که این، افزایش آمار طلاق در جامعه را در پی دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم با اشاره به کارکرد مسجد گفت: مسجد محل ادای نماز، کسب علم، یاری رساندن به مستمندان، سنگر دفاع از کیان اسلام، مکانی برای عدالت خواهی و اجتماع عظیم مردمی و انسجام بخشی به امت اسلامی است در زمان های گذشته، مسجد محل قضاوت، اعزام نیرو و بسیج مردمی برای دفاع از اسلام و مهمترین مکان برای برگزاری قوی ترین کرسی تدریس عالمان دینی و همچنین امر مهم ازدواج بوده است.

غلامی با بیان اینکه متاسفانه امروزه ازدواج تا حدودی از مساجد جدا افتاده است بیان کرد: بنابراین به منظور توسعه و تقویت ازدواج مسجدمحور و تشویق جوانان به این سبک از ازدواج، می بایست تالارهایی در جوار مساجد جهت برگزاری ازدواج آسان برای جوانان و بستن پیوند زناشویی در مسجد احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه محور قرار دادن مسجد در تمامی کارها امر مهمی است گفت: متاسفانه امروزه از مکان مقدس مسجد صرفا برای اقامه نماز و برگزاری مراسمات ختم استفاده می شود باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مسجد برای افراد جذابیت داشته باشد و جوانان از مسجد به عنوان مکانی برای عقد پیوند مقدس ازدواج از این مکان استفاده کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.