حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2682×
برگزاری اجلاسیه نماز در بندر جاسک
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
شناسه : 8425
بازدید 147
6
اجلاسیه نماز در مساجد و مدارس،برگزار شد  اجلاسیه نماز در بندرجاسک با حضور امام جمعه ،دبیر شورای اقامه نماز و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها، برگزار شد
ارسال توسط : نویسنده : علمدار طاهری اردلی منبع : سازمان تبلیغات اسلامی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی کل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، اجلاسیه نماز در بندرجاسک یکشنبه 17 بهمن ماه جاری با حضورحجت الاسلام عباس ذاکری،امام جمعه شهرستان،حجت الاسلام محمد صحرانشین ، دبیر شورای اقامه نماز و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها و مدیران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش و امامان جماعت مساجد و مدارس،برگزار شد.

درادامه این جلسه حجت الاسلام صحرانشین طی سخنانی، گزارشی از برنامه های یکساله جاری در موضوع نماز جماعت مساجد و مدارس را ارائه و بر لزوم تداوم همکاری ائمه جماعات،مدیران مدارس وامناء مساجد در برگزاری نماز جماعت، تأکید کرد.

در ادامه جلسه و پس از ارائه برخی پیشنهادات و انتقادات از سوی حاضرین در جلسه،امام جمعه جاسک طی رهنمودها و توصیه هایی ازهمه عوامل اجرایی و فرهنگی گسترش و ترویج نماز جماعت در سطح شهرستان ، قدردانی کرد.

حجت الاسلام ذاکری،نماز را برترین وسیله قرب الهی برشمرد و اظهار داشت:نماز جماعت و بر پایی فریضه های دینی بصورت دسته جمعی در زندگی فردی و اجتماعی ما، آثار مثبت  فراوانی  از جمله اثر معنوی ،اجتماعی ،سیاسی،اخلاقی و تربیتی بدنبال دارد.

وی در تشریح آثار معنوی نماز جماعت، اظهار داشت: اگر نماز جماعتی با تعداد بیش ازده نفر اقامه شود، اگر تمام آسمان ها کاغذ،دریاها مرکب ،درخت ها قلم  و فرشتگان کاتب شوند،نمیتوانند پاداش یک رکعت آنرا بنویسند.

حجت الاسلام ذاکری همچنین در بیان آثار اجتماعی نماز جماعت،گفت:نماز جماعت، مقدمه وحدت و نزدیکی دلها و تقویت کننده روح اخوت گروه ها و افراد مختلف  است.

وی ،افزود:نماز جماعت، بهترین، پاکترین و کم خرج ترین اجتماع دنیا و نوعی دید و بازدید مجانی و آگاهی از مشکلات ونیازهای یکدیگر و زمینه ساز تعاون اجتماعی بین آحاد مسلمین است و از جنبه سیاسی هم نمازجمعه و جماعت،نشان دهنده عمق قدرت مسلمین و الفت دلها و انسجام صفوف است که موجب از بین بردن تفرقه ها ،افکندن بیم در دل دشمنان و مایوس ساختن منافقان خواهد بود.

امام جمعه جاسک در پایان همچنین از اثار اخلاقی و تربیتی  نماز جماعت نیز سخن گفت: و ابراز داشت:

نماز جماعت، عامل نظم و انضباط، صف بندی و وقت شناسی است و روحیه فردگرایی و گوشه گیری را از بین می برد و نوعی مبارزه با غرور و خودخواهی را در بر دارد و نماز جماعت، کینه ها و کدورت ها و سوء ظن ها را از میان می برد وسطح دانش و عبودیت و خضوع را در جامعه اهل نماز، افزایش می دهد.

در پایان این اجلاسیه از تعدادی فعالان،امامان جماعت و مربیان پرورشی مدارس تجلیل شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.